برنامه ریزی طرح « طراوت» برای سه سال آینده مساجد استان یزد

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اجرای فاز نخست طرح استانی « طراوت» ویژه کانون های مساجد گفت: این طرح در سه سال طراحی و برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در دیدار با مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: کانون های مساجد یکی از مردمی ترین نهادهای مدنی هستند که در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری در جهت احیای کارکردهای مساجد گام بر می دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: در کشور 26 هزار کانون با بیش از 2 و نیم میلیون نفر عضو فعالیت می کنند که در استان یزد تعداد 850 کانون با  بیش از 60 هزار عضو فعال هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد 330 کانون در شهر یزد فعالیت می کنند که سعی کرده ایم فعالیت های فرهنگی و هنری را در این قالب در مساجد اجرا کنیم.

حجت الاسلام سالاری گفت: یکی از طرح هایی که در استان یزد توسط کانون های مساجد در حال اجرا است طرح طراوت است که این طرح در 30 مسجد و 6 منطقه و با حضور بیش از 1200 نفر از جوانان و جوانان شهر یزد برگزار می شود.

وی افزود: ما در این طرح گام های بعدی نیز در نظر گرفته ایم که سعی داریم تا سه سال آینده این طرح در 100 مسجد اجرایی شود و بیش از 5 هزار جوان و نوجوان را مخاطب طرح خود قرار دهیم و به مساجد جذب کنیم.

حجت الاسلام سالاری گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی، احیای کارکردهای مساجد، تربیت جوانان و نوجوانان برای کادر مساجد و به تبع آن در جامعه از جمله اهداف ما در این طرح است.

وی گفت: این طرح با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اجرا می شود که امیدواریم بتوانیم در فازهای بعدی دستگاه های مختلف را پای کار آورده و فعال کنیم تا بیشترین فعالیت ها را در مساجد دنبال کنیم.

 

کد خبر 1094568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha