رونمایی از کتب و اجرای هشت شب برنامه زنده در هفته دفاع مقدس/ هشت اداره استان کرمان تالیف کتاب شهدا را عهده دار شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با اعلام بخشی از ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: همچنین هشت اداره تالیف کتاب شهدا را در سال ۱۴۰۰ متقبل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد، دوشنبه(۲۲ شهریور) در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با موضوع برنامه های هفته دفاع مقدس و ناجا با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس گفت: به همین منظور برنامه هایی در سطح استان برنامه ریزی شده است.
 

 



مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس امسال با اربعین حسینی از یک سو و توجه به عنوان لشکر ۴۱ ثارالله در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس از سوی دیگر را مورد تاکید قرار داد و گفت: در برنامه های امسال به این دو موضوع توجه شده است.

 





وی اعلام کرد: برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، همزمان با سراسر کشور ۳۰ شهریور جاری با دیدار تصویری با رییس جمهوری از ساعت ۹ صبح در دانشگاه فرهنگیان کرمان آغاز می شود و در حاشیه آن از ۵۰ عنوان کتاب رونمایی می شود.

 



سرهنگ مهدوی فرد رونمایی از کتب دفاع مقدس را خواستِ مقام معظم رهبری دانست که در کنار برنامه های عمومی هفته دفاع مقدس؛ باید انجام شود و افزود: سال گذشته ۷۴ عنوان کتاب ویژه شهدا و دفاع مقدس رونمایی شد به اضافه ۲۰ کتاب صوتی که امسال نیز علاوه بر ۵۰ کتابی که گفته شد، ۲۰ کتاب صوتی نیز رونمایی می شود.

 





وی غبارروبی گلزار شهدا، اجرای ویژه برنامه مشترک با اداره کل بانوان استانداری در  شب اربعین و سالگرد عملیات ثامن الائمه در گلزار شهدا، تجلیل از  ۶۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس، برنامه رادیویی به مدت یک هفته و... از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس فهرست کرد.

 




این مسئول در خصوص غبارروبی گلزارهای شهدا، به طور ویژه بر اجرای این آیین در گلزارهای شهدای گمنام تاکید و بیان کرد:  ۱۱۳ گلزار شهدای گمنام در استان وجود دارد که به نظر می رسد گاهی نسبت به آن غفلت شده است.

 



وی اجرای برنامه زنده تلویزیونی در دو مکان؛ ۴ شب در موزه دفاع مقدس و ۴ شب در هوانیروز را از دیگر برنامه های قابل ذکر عنوان و تصریح کرد: نقش استان کرمان در دفاع مقدس گسترده است و یک دستگاه به تنهایی نمی تواند در این باره ایفای نقش کند لذا طبق موافقت استاندار مصوبه ای در شورای هماهنگی دفاع مقدس مبنی بر همکاری ادارات برای چاپ زندگی یک شهید لحاظ شد.

 



سرهنگ مهدوی فرد ادامه داد: در این زمینه تاکنون هماهنگی با هشت اداره برای چاپ کتاب انجام و مقدمات لازم فراهم و نویسنده آن نیز مشخص شده است.

 

 



کوروش احمد یوسفی، معاون اجتماعی فرماندهی ناجا در استان نیز برنامه های هفته نیروی انتظامی در مهرماه را به تفصیل شرح داد و خاطرنشان کرد: تببین جانفشانی رزمندگان ناجا علاوه بر اینکه امید و نشاط را در جامعه بیشتر می کند، منجر به ایجاد انگیزه در رزمندگان ناجا است تا با عشق و توان بیشتری ماموریت خود را انجام دهند.

 




عباس تقی زاده، مدیرکل روابط عمومی استانداری کرمان نیز در این جلسه بر لزوم برنامه های نوآورانه، خلاق، ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت و  گفتمان ساز تاکید کرد و متفاوت بودن برنامه های هفته دفاع مقدس به دلیل متعلق بودن سردار سلیمانی به این خطه؛ ضروری خواند.
 

کد خبر 1094023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha