مدیران سینمایی استان زنجان در روز ملی سینما تقدیر شد

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در سینماهای استان، از مدیران سینمایی در روز ملی سینما تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در بازدید از سینماها این مجموعه‌ها را از سرمایه ها و داشته های فرهنگی عنوان و از تلاش سینماگران و فعالان این عرصه بخصوص در دوران شیوع کرونا تقدیر کرد.

 

محمدربیع احمدخانی ضمن تبریک روز سینما گفت: با توجه به نامگذاری روز سینما در سال 1379  همزمان با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران، 21 شهریور ماه به عنوان «روز ملی سینما» شناخته شد و این روز به عنوان روز سینما وارد تقویم شده است.

 

این مسئول به بیان اهمیت نقش سینما در زندگی اجتماعی پرداخت و گفت: امروزه نقش و تاثیر سینما بر تمامی نهادهای زندگی بشر بر همه روشن است.

 

وی افزود: سینما رسانه ای تعیین کننده است و بسیاری از کشورها برای بسترسازی و عملیاتی کردن برنامه ها و راهبردهای کلان ملی و بین المللی از این رسانه بهره گیری می کنند و به هیچ وجه نمی توان تاثیر عمیق سینما را بر زندگی مردم و روابط اجتماعی نادیده گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان این مجموعه‌ها را از سرمایه ها و داشته های فرهنگی عنوان و از  تلاش سینماگران و فعالان این عرصه بخصوص در دوران شیوع کرونا تقدیر کرد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با توسعه واکسیناسیون عمومی علیه کرونا و با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی، امکان استفاده مطلوب تر از سینما درزنجان فراهم شود.

 

احمدخانی افزود: هر چند ارزیابی دقیقی از خسارات کرونا به سینما در زنجان در دست نیست اما ضربه ای که بیماری کووید ۱۹ به حوزه فرهنگ و هنر وارد کرده بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم با عادی شدن شرایط و با حمایت و پیشگامی ادارات، مردم بار دیگر به استفاده از سینما ترغیب شوند.

 

کد خبر 1094038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha