انبوه‌سازی در زمین های پادگان بیرجند/ چه بلایی بر سر خیابان ارتش می آید؟

عدل گفت: در ۱۳ هکتار زمین پادگان توسط راه و شهرسازی ابرسازه (۳۴۰ واحد) ساخته می‌شود که معلوم نیست چه بلایی بر سر خیابان ارتش خواهد آمد و برای مردم مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی عدل» امروز (۲۲ شهریور) در دومین جلسه شورای پيشگيری از وقوع جرم استان اظهار کرد: پناهگاهی برای بی خانمان ها و سه خانه محله در بیرجند در راستای مسائل فرهنگی شهر فعالیت دارند.

 

سرپرست شهرداری بیرجند در ادامه گفت: نباید از محل کمیسیون ماده ۱۰۰ برای شهرداری‌ها درآمد پایدار ایجاد شود اما برای درآمدزایی شهرداری ها در صورت حذف این درآمد چه باید کرد.

 

وی افزود: باید در زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بیرجند تدبیری اندیشیده شود.

 

عدل با بیان اینکه طرح تفصیلی بیرجند سال‌هاست که بازنگری نشده است، عنوان کرد: باید در این راستا منطقه بندی شهری مورد توجه قرار گیرد.

 

سرپرست شهرداری بیرجند با اشاره به وجود سه هزار و ۶۰۰ هکتار مساحت در بیرجند که از این میزان ۹۰۰ هکتار خالی است، گفت: بیشتر این زمین ها در اختیار اوقاف و بنیاد مستضعفان و برخی دیگر است که مالیات بر زمین‌های خالی می تواند به عنوان یکی از درآمدهای پایدار شهرداری‌ها مد نظر  باشد.

 

به گفته وی با وجود این همه زمین خالی در شهر بیرجند، باز می خواهند بیش از ۴۰۰ هکتار به محدوده شهر اضافه کنند که باعث تعجب است در حالی که در شرایطی می‌توان به محدوده شهر اضافه کنیم که زمین‌های خالی ساخت و ساز شده و بافت فرسوده نیز به روز شود.

 

عدل با بیان اینکه در پادگان بیرجند نیز اتفاق عجیبی رخ می‌دهد، تصریح کرد: در ۱۳ هکتار زمین پادگان توسط راه و شهرسازی ابرسازه (۳۴۰ واحد) ساخته می‌شود که معلوم نیست چه بلایی بر سر خیابان ارتش خواهد آمد و برای مردم مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 1094075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha