رعایت مقررات رانندگی  مهم ترین گام در راستای ارتقای ایمنی در جاده هاست

سرهنگ دالوند با بیان اینکه خطای انسانی مهم ترین نقش را در حوادث جاده ای دارد، گفت: رعایت مقررات رانندگی مهم ترین گام در راستای ارتقای ایمنی در جاده هاست.

سرهنگ «مصطفی دالوند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: خطای انسانی نقش مهمی در حوادث و سوانح رانندگی دارد.

 

رئیس پلیس راه استان لرستان افزود: ایمنی در رانندگی متعلق به همه کسانی است که مقررات را رعایت کرده زیرا که نتیجه رانندگی قانونمند سالم رسیدن به مقصد می باشد.

 

وی تصریح کرد: یکی از راه های ارتقای امنیت جاده ها سبقت بی خطر این است مسیری که راننده می خواهد برای سبقت گرفتن وارد آن شود باید تا فاصله دور و مطمئنی از مسیر مقابل خالی از هر گونه وسیله نقلیه باشد.

 

سرهنگ دالوند اظهار داشت: رانندگان ابتدا با در نظر گرفتن همه جوانب در کلیه معابر و با توجه به اینکه خط ممتد نباشد و از مقابل و پشت سر اتومبیلی در حرکت نباشد و به اطراف خودرو توجه کامل داشته باشند، با روشن کردن چراغ راهنمای سمت چپ رانندگان دیگر را از قصد خود آگاه سازند.

 

وی افزود: پس از قرار گرفتن در در مسیر سبقت، بدون تجاوز کردن از سرعت مجاز با رعایت فاصله عرضی مناسب سبقت را انجام داده و پس از دیدن چراغ های بزرگ وسیله نقلیه در آئینه وسط با روشن نمودن چراغ راهنمای سمت راست به شکل اریب به لاین قبلی تغییر مسیر داده و از قرار گرفتن ناگهانی در جلوی وسیله نقلیه ای که از آن سبقت گرفته شده خودداری شود.

 

سرهنگ دالوند افزود: هنگام سبقت به وسایل نقلیه کوچک مانند دوچرخه و موتورسیکلت و عبور احشام و حیوانات دیگر که ممکن است از دید راننده مخفی بماند توجه گردد و در زمان سبقت آمادگی انجام واکنش در زمان گردش کردن ناگهانی وسایل نقلیه مقابل و جلویی را داشته باشند.

 

وی یادآورشد: اگر وسیله نقلیه ای که در حال سبقت از آن هستید، به طور ناگهانی سرعت خود را افزایش داد و دیگر شرایط سبقت ایمن مقدور نگردید سرعت خود را کاسته و به مسیر قبلی خود برگشته و در هنگام سبقت گرفتن خودروهای دیگر هرگز سرعت خود را افزایش ندهید.

 

رئیس پلیس راه استان لرستان اظهارکرد: ایمنی در رانندگی متعلق به همه کسانی است که مقررات را رعایت کرده زیرا که نتیجه رانندگی قانونمند سالم رسیدن به مقصد می باشد.

کد خبر 1094183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha