برپایی بزرگ‌ترین سفره عزای حضرت رقیه(س) در بین الحرمین

بزرگ‌ترین سفره عزای حضرت رقیه(س) با حضور جمعی از عزاداران و سوگواران حسینی در بین الحرمین برپا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، بزرگ ترین سفره سوگواری و عزاداری به نام حضرت رقیه(س) به مناسبت سالروز شهادتش و برای همدردی و طلب حوائج در منطقه بین الحرمین برپا شد.

برپایی سفره عزاداری به نام حضرت رقیه(س) برای نهمین سال متوالی است که با نظارت انجمن جهانی خدمت سیده رقیه(س) و با هماهنگی دو بخش بین الحرمین و شعایر و موکب ها و هیئت های حسینی در آستان های مقدس حسینی و عباسی انجام می شود. در برپایی این سفر ساکنان استان کربلا و زیران این دو آستان مشارکت کردند.

 

در مراسم علاوه بر قرائت زیارت حضرت رقیه(س)، سید مصطفی الطویرجاوی،نوحه خوان اهل بیت(ع) در رثای شهادت دخت سه ساله امام حسین(ع) مرثیه خوانی کرد.

شعرخوانی شماری از شاعران و نوحه خوانان حسینی از جمله برنامه های این مراسم بود. اشعار این شاعرام غم انگیز و حزن آور بود و تصویری از تراژدی واقعه کربلا را ترسیم کردند. در این مراسم نمایش صحنه ای که بیانگر شهادت وی در پنجم سفر در خرابه های شام هنگام عزیمت اسرا به دمشق است، به تصویر کشیده شد.

 

این سفره به رنگ سبز انداخته شده بود و روی آن خارهایی که کنایه از رنج و آزار این شهیده کوچک دارد، و فانوس ها و شمع های روشن گذاشته شده است. کودکان و زنان برای رفع حوائج شان گرد این سفر جمع شدند.

کد خبر 1094236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha