پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در خراسان جنوبی

موسوی گفت: امسال ۱۴۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغالزایی روستایی به هر متقاضی ۵۰ میلیون تومان داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید مجتبی موسوی» امروز (22 شهریور) در جلسه ستاد توسعه خاوران با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرامین امام در خراسان جنوبی تاکنون خدمات زیادی در راستای حمایت از ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی داشته است، گفت: طرح سحاب یکی از طرح های خوب این نهاد انقلابی است که از سال 97 با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی و افزایش توان روستاها راه اندازی شده است.

 

وی افزود: از ابتدای این طرح تاکنون 6 هزار پروژه با 600 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در روستاهای 11 شهرستان خراسان جنوبی حمایت شدند.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای سال جاری 2600 طرح در دستور کار داریم که تاکنون 650 طرح اجرایی و 680 طرح هم به بانک های عامل معرفی شدند، گفت: همچنین ستاد اجرایی 266 پروژه عمرانی در حوزه های آبرسانی، سلامت، مدرسه سازی و مسجدسازی و خانه عالم در دست اجرا دارد که 75 درصد این طرح با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان به اتمام رسیده است و مابقی هم تا پایان امسال به اتمام می رسد.

 

موسوی با بیان اینکه ستاد اجرایی در زمینه پرورش شتر، توسعه فرش دستبافت، کشت گیاهان دارویی، تولید زغال و سایر موارد تاکنون بیش از 1100 میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده است، گفت: امسال هم 140 میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغالزایی روستایی به هر متقاضی 50 میلیون تومان داده خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه همچنین در طرح مشارکت سهامی بخش صنعت هم تا 49 درصد و تا سقف 10 میلیارد تومان و در پروژه های خاص تا 50 میلیارد تومان با صنایع مشارکت می کنیم، گفت: ستاد اجرایی فرامین امام طبق قیمت کارشناسی طرح ها در آن با متقاضی در سود و زیان شریک می شود و بعد از سه تا پنج سال هم سهم خود را به قیمت کارشناسی روز به متقاضی واگذار و از طرح خارج می شود.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: همچنین در زمینه اعطای تسهیلات اشتغالزایی تا سقف 500 میلیون تومان با کارمزد 10 درصد و 10 میلیارد تومان با کارمزد 18 درصد به متقاضیان داده می شود و چنانچه سودآوری طرح اثبات شود، 4 درصد از کارمزد تسهیلات کم خواهد شد.

 

موسوی با اشاره به اعطای تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان به افراد بیکار و یا افراد دارای درآمد کمتر از 700 هزار تومان، گفت: این افراد برای درخواست تسهیلات باید به سامانه تولید اشتغال وارد شوند و طرح خود را ثبت کنند، چنانچه ظرف دو هفته تایید و یا رد شد، به انها پیامک داده می‌شود.

 

وی با اشاره به خدمات اجتماعی ستاد اجرایی فرامین امام در سطح استان، گفت: در این زمینه هم تاکنون 26 میلیارد تومان بسته معیشتی و سلامت تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: همچنین اول مهر 5200 بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

 

کد خبر 1094247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha