اربعین نماد یک جامعه مومنانه است

حجت الاسلام محمدیان اربعین را نماد یک جامعه ای مومنان دانست و گفت: اگر بخواهیم جامعه مهدوی را ببینیم که چه آثاری دارد باید تعامل و رفتار مردم و مومنین را در اربعین و در مسیر نجف تا کربلا مشاهده کنیم.

حجت الاسلام «محمد محمدیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: وقتی فردای محشر مردم را صدا می زنند هرکدام را به تبعیت از امام و کسیکه پیرو اوست فرا می خوانند.

امام جمعه سنگر افزود: کارکرد اصلی امامت بنا بر وجه تسمیه ای که دارد راهبری است.

وی با بیان اینکه ما انسانی که تحت ولایت نباشد، نداریم و کلا همه انسان‌ها یک ولی، امام و کسی که تحت ولایتش هستند دارند، گفت: البته این ولایت آنها یا ولایت الله و یا ولایت طاغوت است.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: از این رو همه انسان‌ها در حال حرکت هستند، یا از نور که فطرت و ذات اصلی شان است به سمت ظلمت می روند یا از ظلمت و تاریکی به سمت نور و سعادت خواهند رفت.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان امکان ندارد که ما از تحت ولایت خارج شویم.

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر اینکه اربعین نماد یک جامعه مومنانه است افزود: اگر بخواهیم نگاه کنیم که جامعه مهدوی چگونه است و چه آثاری دارد و مردم و مومنین باهم چگونه تعامل دارند، باید اربعین را در راه نجف و کربلا مشاهده کنیم.

وی اظهار کرد: در اربعین شفقت، مهربانی و اتحاد مومنین را می ببینید و گمان نکنید که یهود و دشمنان دست روی دست می گذارند و نگاه می کنند بلکه از هر فرصتی برای تفرقه افکنی بهره می گیرند.

حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: هر وقت ما جامعه مومنین توانستیم خطوط جغرافیای که برای ملت‌ها کشیده اند را از قلوب خود برداشته و ملت را تبدیل به امت کنیم بدانید که آن موقع پیروزیم گرچه هنوز برای رسیدن به آن راه بسیار است.

وی همچنین به پنج شاخصه مومن از نگاه امام عسگری(ع) اشاره کرد و گفت: مومن انگشتر‌ عقیق به دست می کند، ۵۱ رکعت نماز واجب و نافله را می خواند، بر روی خاک و تربت سجده می کند، بسم الله الرحمن الرحیم را بلند ادا مرده و زیارت اربعین می خواند.

کد خبر 1094265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha