کنشگران اجتماعی از هویت مشترک زبانی صیانت کنند

کیانی با بیان اینکه شایسته است که کنشگران اجتماعی از هویت مشترک که همان زبان است صیانت کنند گفت:در سال گذشته همایش بین المللی زبان فارسی در دانشگاه چمران برگزار شد که متاسفانه با سکوت کامل خبری همراه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، «وحید کیانی» عصر امروز (دوشنبه ۲۲ شهریور) در نشست شورای اجتماعی و فرهنگی استان خوزستان، با بیان اینکه شایسته است که کنشگران اجتماعی از هویت مشترک که همان زبان است صیانت کنند اظهار کرد: در سال گذشته همایش بین المللی زبان فارسی در دانشگاه چمران برگزار شد که متاسفانه با سکوت کامل خبری همراه بود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان افزود: متاسفانه با نگاه جدیدی تحت عنوان ترجمه شاهنامه به گویش های محلی مواجه شده ایم؛ زیبایی شاهنامه به زبان ساده خوان و همه‌گیر فارسی است بنابراین باید برای ترویج زبان فارسی تلاش کرد.

 

«غلامحسین خواجه» نیز عنوان کرد: در خصوص تشکیل کارگروه صیانت از زبان فارسی ابتدا باید روزهای مهم زبان فارسی را پاس بداریم.

 

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی تصریح کرد: متاسفانه در سراسر استان معلمانی داریم که تاثیر منفی بر تربیت دانش آموزان می گذارند بنابراین شایسته است که توجه ویژه ای به این موضوع صورت گیرد.

 

 

 

کد خبر 1094290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha