امام حسن (ع) الگوی انفاق و دستگیری از محرومان است

حجت الاسلام رمضانی گفت: امام حسن (ع) الگویی در انفاق و دستگیری از محرومان است و باید بر اساس سیره اهل بیت (ع) در کمک به نیازمندان و حفظ کرامت آنها عمل کنیم.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: هفتم ماه صفر برابر به روایتی برابر با شهادت امام حسن مجتبی (ع) است، امامی که سیره ایشان در دستگیری از نیازمندان و کمک به افراد محروم جامعه الگویی برای همه ما است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) در طول زندگی شان همواره توجه ویژه و خاصی به فقرا و محرومان داشتند و از همین رو هم ایشان را کریم اهل بیت نامیده اند.

 

وی عنوان کرد: هیچ فقیر و  مسکینی از درب خانه امام حسن (ع) ناامید برنمی گشت و این امام بزرگوار نسبت به محرومان جامعه بسیار دلسوز بودند و انفاق های بسیار بزرگ و بی نظیری داشتند به طوری که این امام بزرگوار 2 بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کردند.

 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: در این ایام که با شرایط سخت اقتصادی در کشور مواجه هستیم و شیوع کرونا هم سبب شده برخی به لحاظ اقتصادی دچار مشکلاتی شوند، امام حسن (ع) الگویی در انفاق و دستگیری از محرومان است و باید بر اساس سیره اهل بیت (ع) در کمک به نیازمندان و حفظ کرامت آنها عمل کنیم.

 

وی تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) در حسن خلق، برباری، زهد و تقوا، سخاوت، عبادت و بندگی خدا، گذشت و ایثار، تواضع و فروتنی و صبر و بردباری هم الگویی برای همه ما هستند و سیره و روش زندگی این امام بزرگوار سرشار از این ویژگی ها بوده و همه باید برای رسیدن به سعادت از سیره امامان بهره گیریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد:  کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مجموعه ای که با قشر جوان و نوجوان در ارتباط هستند باید سیره امامان و اهل بیت (ع) را برای این قشر تبیین کنند تا جوانان و نوجوانان ما با الگو قرار دادن امامان مسیر زندگی خود را به درستی طی کنند.

 

کد خبر 1094388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha