تعداد مبتلایان بستری کرونا در شیروان کاهش یافت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: تعداد مبتلایان بستری کرونا در شیروان کاهش یافت.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: تعداد موارد بستری روزانه کرونا در این شهرستان نسبت به هفته گذشته 16 درصد کاهش داشته که متوسط 27 بیمار روزانه بستری شدند.

 

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان خاطرنشان کرد: تعداد کل بیماران شناسایی شده کرونا نسبت به هفته قبل 40 درصد کاهش داشته که در هفته گذشته به طور متوسط 64 بیمار روزانه شناسایی شدند که این کاهش بیشتر در موارد بستری بوده است.

 

 

هاشمی با بیان اینکه در هفته گذشته 50 درصد تست های بیماران مشکوک به کرونا مثبت گزارش شده است، اضافه کرد: اکنون 150 بیمار در بخش های کرونای بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان بستری می باشند که 26 نفر آنان حال مساعدی ندارند و در آی سی یو بستری هستند.

 

 

وی تصریح کرد: اکنون واکسیناسیون کرونا در جمعیت بالای 18 سال عشایری و روستایی و بالای 42 سال شهری در حال انجام است که درصد پوشش واکسن در جمعیت بالای 18 سال این شهرستان، 31 درصد است.

 

 

وی عنوان کرد: با وجود اینکه پیک پنجم کرونا در حال کاهش قرار گرفته است اما خواهشمندیم که مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و پرهیز از حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و افراد واجد شرایط جهت تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

 

شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1094391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha