اختصاص هزینه اطعام عزاداران مسجد امام حسن مجتبی(ع) به نهضت مواسات

حجت‌الاسلام والمسلمین مشایخی گفت: اهالی مسجد امام حسن مجتبی(ع) هزینه اطعام عزاداران در ماه صفر را برای تهیه بسته‌های ارزاق و لوازم ‌التحریر اختصاص داده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا مشایخ» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد امام حسن مجتبی (ع) از زمان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عاصمی که همه این مسجد را به نام وی می شناسند، همه ساله در دهه اول ماه صفر، سه روز مجلس روضه به مناسبت شهادت کریم اهل بیت (ع) برگزار می کند، اظهار کرد: امسال این مراسم از روز دوشنبه، 22 شهریورماه آغاز شده و تا امشب با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) (واقع در تهران، چهارراه شهید مصطفی خمینی) افزود: مراسم شهادت کریم اهل بیت (ع) با سخنرانی مذهبی و مداحی و همچنین هر شب با تلاوت یک جزء از قرآن کریم و تقدیم به امام مجتبی (ع) برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد:  اهالی مسجد امام حسن مجتبی(ع) هزینه اطعام عزاداران به این مناسبت و سایر مناسبت های ماه صفر را برای تهیه بسته های ارزاق و لوازم التحریر اختصاص داده اند.

 

مشایخ ادامه داد: انشاءالله با کمک های مردمی خواهیم توانست بیش از صد بسته از لوازم مورد نیاز دانش آموزان اعم از دفتر، خودکار، مداد، کیف و کفش را تهیه کنیم؛ اقداماتی نیز برای تهیه چهل تب لت انجام داده ایم که انشاءالله با کمک خیران قبل از شروع سال تحصیلی 1400 به دست دانش آموزان خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: به دلیل هم نام بودن این مسجد با کریم اهل بیت (ع) صندوق قرض الحسنه مسجد امام حسن مجتبی (ع) همه ساله در مناسبت های منسوب به این معصوم (ع) به تعدادی از کسانی که در تامین هزیه های درمانی دچار مشکل هستند، وام ویژه پرداخت می کند که امسال، این وام به دلیل گرفتاری مردم با کرونا، افزایش یافته و به سی نفر، و هر فرد، شش میلیون پرداخت می شود؛ این درحالی است که به طور معمول این مسجد، به هیچ فردی بیش از سه میلیون تومان وام پرداخت نمی کند.

کد خبر 1094438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha