اجرای طرح مسکن ملی در ۱۷ شهرستان فارس با مشارکت بنیاد مسکن

زمانی گفت: طرح مسکن ملی، نقطه عطفی برای متقاضیان مسکن است و طرح مسکن اقدام ملی در شهرهای استان فارس با مشارکت بنیاد مسکن اکنون در ۱۷ شهرستان استان فارس با تامین آورده متقاضیان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (سه شنبه 23 شهریور) از اعطای 80  میلیارد ریال کمک بلاعوض توسط بنیاد مسکن به مددجویان کمیته امداد در لارستان خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: 20 واحد مسکونی  این مددجویان با مشارکت بنیاد مسکن به بهره برداری رسیده و ۵۲۵ فقره تسهیلات ساخت مسکن به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد لارستان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: ۱۱۵ طرح اشتغالزایی کوچک و زودبازده در لارستان ویژه مددجویان کمیته امداد نیز افتتاح شده و ۱۰۳ واحد مسکن نیز در بخش ها، روستاها و مناطق محروم لارستان با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در دست ساخت است که با کمک خیران، مشارکت مددجویان و حمایت کمیته امداد ساخته شده اند.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن فارس با اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در فیروزآباد از 297 واحد مسکونی بهره برداری کرده که این واحد های مسکونی با هزینه 249 میلیارد و 480 میلیون ریال به بهره برداری رسیده اند.

زمانی تاکید کرد: اجرای طرح های بهسازی در روستاها موجب کاهش مهاجرت های ناخواسته روستاییان به شهرها می شود و از آنجا که روستاها قطب مولد جامعه هستند و جایگاه آنها در برنامه‌های کلان توسعه باید تقویت شود.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن فارس با بهسازی روستای «کلسیان» در فیروزآباد با اعتبار 2 میلیارد ریال  که محل تامین اعتبار آن اعتبارات  استانی بوده اقدامات موثری انجام داده است و سال گذشته نیز به بهسازی روستای «نجف آباد مرکزی» و «مورجان» فیروزآباد اقدام کرده و 294 سند روستایی نیز برای روستاهای فیروزآباد صادر کرده است.

 

زمانی با اشاره به اجرای طرح مسکن اقدام ملی در شهرستان های شرق فارس گفت: مسکن ملی، نقطه عطفی برای متقاضیان مسکن است و طرح مسکن اقدام ملی در شهرهای استان فارس با مشارکت بنیاد مسکن اکنون در ۱۷ شهرستان استان فارس با تامین آورده متقاضیان در حال اجراست.

وی افزود: در شهرستان داراب روند اجرای زیرساخت های این طرح تسریع شده است و در فاز نخست مسکن ملی شهر داراب سه هزار و ۸۳۲ نفر در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند.

زمانی تاکید کرد: علاوه بر شهرستان های شرق فارس در مناطق جنوبی استان نیز از مسکن ملی استقبال خوبی شده و بنیاد مسکن فارس در سال گذشته برای محرومیت زدایی روستایی تلاش مطلوبی داشته و سه هزار ساعت با ماشین آلات پیشرفته و مهندسی در ستاد بازسازی سیل و زلزله به شهروندان و روستاییان خدمات ‌رسانی کرده‌ است.

وی اعلام کرد: مشارکت در تهیه یک پروژه طرح هادی و مشارکت در اجرای یک شبکه برق رسانی روستایی، اجرای ۹۵ هزار متر مربع آسفالت و همچنین ۷۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی و سیل بند و اجرای ۷۰ هزار متر مربع پروژه بهسازی معابر در مناطق روستایی از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن فارس است.

کد خبر 1094441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha