تسهیلات مشاغل خانگی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سال ۱۴۰۰ اعطاء می‌شود

معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در راستای حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و هنری به متقاضیان این حوزه ارائه می‌شود.

سامان احمدی معاون امور هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: تسهیلات مشاغل خانگی در راستای حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و هنری به متقاضیان این حوزه با شرایط اعلامی ارائه می‌شود.

 

وی افزود: تاکنون با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان 90 پشتیبان مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در 131 شاخه شغلی مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام و ثبت شده است.

 

احمدی اضافه کرد: در همین راستا و براساس رشته های شغلی، 1970 مشاغل خانگی در سطح استان در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی شناسایی و معرفی شده‌اند.

 

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به شیوع کرونا در کشور و استان کردستان گفت: شیوع کرونا بیشترین ضرر و زیان را به حوزه فرهنگ و هنر و رسانه به دلیل ماهیت جمعی این حوزه زده است، اعطای تسهیلات خانگی با بهره کم می تواند بخشی از این ضرر و زیان های را جبران کند.

 

وی یادآور شد: امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می گردند. قابلیت انجام این نوع کسب و کار در «منزل» سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آنها می شود.

 

احمدی تصریح کرد: متقاضیان پس از کسب اطلاعات لازم و آگاهی از رشته و فعالیت‌های مرتبط و ثبت نام درسامانه https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ می‌توانند با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل سکونت نسبت به تکمیل مدارک اقدام کرده و از مزایای این تسهیلات حمایتی بهره‌مند شوند و همچنین برای اخذ مجوز مشاغل خانگی و دریافت تسهیلات، به سامانه ذکر شده مراجعه کنند.

 

معاون امور هنری با تاکید بر اینکه این تسهیلات در قالب دو نوع مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان به متقاضیان پرداخت می‌شود، عنوان کرد: اولویت اعطای این تسهیلات با طرح‌های پشتیبان است که در آن، اشخاص برای ایجاد شغل خانگی مصوب، ضمن داشتن سابقه فعالیت در زمینه مرتبط، چندین نفر را به عنوان افراد تحت پوشش شاغل در طرح مورد حمایت قرار می‌دهند.

کد خبر 1094457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha