۶۹ درصد از مسلمانان در آمریکا از زمان حملات سپتامبرتاکنون با خشونت و تبعیض روبرو هستند

شورای روابط آمریکا و اسلام (CARE) اعلام کرد: نتایج نظرسنجی اخیر حاکی از آن است که ۶۹ درصد از مسلمانان در آمریکا از زمان حملات ۱۱ سپتامبر تاکنون با تبعیض و تنفر روبه رو شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شورای روابط آمریکا و اسلام (CARE) خواستار تحقیق درباره قراردادن سرخوک و پیام ضد اسلامی دربرابر مرکز اسلامی و مدرسه وابسته به این شورا در شهر آستین درایالت میشیگان شد.

 

در همان زمان نیز یک مسجد درمنچستر درانگلیس مورد آتش سوزی قرار گرفت و درهای چوبی آن سوخت. همه این اتفاقات همزمان با بیستمین سالروز 11 سپتامبر رخ داد.

 

«نهاد عوض» مدیر اجرایی این شورا در گفتگو با الجزیره گفت: ما انتظار اینگونه حوادث را همزمان با سالروز حملات سپتامبر که منجر به کشته شدن نزدیک به سه هزار نفر شد، داشتیم. مسئله این پیام ضد اسلامی بیانگر تلاشی برای ایجاد رعب و وحشت در میان مسلمانان است.اقدام فوری توسط مقامات آمریکایی برای جستجوی عامل این اقدام انجام شد و پاداش مالی نیز برای کسانی که بازرسان را برای رسیدن به عامل قراردادن سر خوک و پیام ضد اسلامی دربرابر مرکز اسلامی کمک کنند، در نظر گرفته شده است.

 

عوض افزود: تعداد حوادث مشابه در چند روز گذشته رخ داده است. تخریب یکی از ورودی های مراکزاسلامی در میشیگان و تعرض به یک زن مسلمان محجبه داخل یکی از هواپیماها و دستگیری زن مهاجم از جمله این اقدامات بوده است.

 

وی ادامه داد: از مقامات میشیگان خواستیم تا مجازات جنایی با انگیزه نفرت را برای زن مهاجم اعمال کنند تا بازدارندگی داشته باشد.

 

مدیر اجرایی این شورا گفت: این حوادث جدا از سبک و سیاق کلی حمله به مسلمانان و مقدسات آنها نیست. نتایج نظر سنجی اخیر از یک هزار و 300 مسلمانان برای ارزیابی تجربه شان در طول 20 سال گذشته نشان می دهد که 69 درصد از مسلمانان آمریکا حوادث تبعیض آمیز و نژادپرستانه را تجربه کردند.

 

عوض افزود: بیشتر مسلمانان احساس می کنند، اقدامات نژادپرستی و اسلام هراسی به پایان نرسیده است، بلکه به طور مداوم در حال افزایش است.

کد خبر 1094466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha