همه باید در زمینه واکسیناسیون عمومی تلاش کنند

علوی گفت: زمانی می توانیم عنوان کنیم که نوع دلتا کرونا کم اثر شده که ۸۵ درصد از جامعه واکسینه شوند در حالی که اکنون متوسط ما برای دوز دوم تنها ۲۰ درصد است و با شرایط مطلوب بسیار فاصله داریم، بنابراین همه باید در زمینه واکسیناسیون عمومی تلاش کنند.

به گزارش خبرگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمد علوی» امروز (سه شنبه ۲۳ شهریور) در جلسه قرارگاه استانی کرونا اظهار کرد: توزیع واکسیناسسیون در شهرستان ها بر اساس میزان فعالیت آنها در واکسیناسیون عمومی است، بنابرای هر شهرستان به اندازه فعالیت خود در این امر واکسن دریافت می کند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوزستان افزود: متوسط استانی ما در واکسیناسیون 37 درصد است که این میزان در وزارت بهداشت 26 درصد اعلام شده و علت این تفاوت آمار عدم ثبت واکسیناسیون در مراکز است، بنابراین لازم است مراکز قبل از تزریق واکسن آن را در سامانه ثبت کنند.

 

وی در خصوص نوع دلتا ویروس کرونا ابراز کرد: زمانی می توانیم عنوان کنیم که نوع دلتا کم اثر شده که 85 درصد از جامعه واکسینه شوند، در حالی که اکنون متوسط ما برای دوز دوم تنها 20 درصد است و با شرایط مطلوب بسیار فاصله داریم، بنابراین همه باید در زمینه واکسیناسیون عمومی تلاش کنند.

 

علوی با بیان اینکه برای موج بعدی کرونا 2 ماه فرصت داریم که باید از هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهیم عنوان کرد: در مناطق روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر باید برای همه افراد بالای 18 سال واکسیناسیون صورت گیرد، برای مناطق عشایری نیز در گلوگاه های قشلاقی آنها را واکسینه کنیم.

 

وی با اعلام اینکه برای بازگشایی و رفع محدودیت ها باید بیشتر تامل کرد ادامه داد: در همه دنیا بعد از کاهش موج سعی می شود دو هفته آن محدودیت ها جهت کنترل بیشتر باقی بمانند، بنابراین انتظار می رود بازگشایی و رفع محدودیت ها با صبر و حوصله بیشتری انجام گیرد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوزستان در خصوص میزان مرگ و میر در افرادی که واکسن زده اند یاد آور شد: اگر شخصی یک دوز واکسن خود را دریافت کند تا 20 درصد میزان مرگ را کاهش می دهد این میزان در هنگام دریافت دوز دوم به شدت افزایش می یابد.

 

کد خبر 1094489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha