آغاز طرح ایستگاه های قرآنی همزمان با راهپیمایی اربعین حسینی در عراق

آستان مقدس امام حسین(ع) از آغاز طرح سالانه ایستگاه های قرآنی در مراسم اربعین همزمان با آغاز راهپیمایی زایران حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از qafqn، دارالقرآن کریم در آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد: طرح سالیانه «پروژه ایستگاه های قرآنی در مراسم اربعین» همزمان با آغاز راهپیمایی زایران امام حسین(ع) از جنوب عراق آغاز شد.

 

صفاء السیلاوی، مسئول مرکز رسانه قرآنی در دارالقران کریم گفت: این ایستگاه ها در جاده زایران در استان بصره مستقر شدند. هدف از برپایی این ایستگاه تصحیح سوره های قرآنی که در نماز خوانده می شود، و نشر و گسترش آموزه های قرآنی بین زایرانی که به سمت کربلای معلی حرکت می کند، است.

 

السیلاوی افزود: این دارالقرآن ایستگاه های قرآنی خود را در همه استان های عراق که زایران از آنها برای رسیدن به کربلا و شرکت در مراسم اربعین عبور می کند، مستقر خواهد کرد.

 

در همین حال، اتحادیه انجمن ها و جمعیت های قرآنی در عراق اعلام کرد: طرح قرآنی در مراسم اربعین سال 1443 هجری با همکاری موسسه ها و مراکز قرآنی در استان مختلف انجام می شود.

 

این طرح از استان بصره با استقرار ایستگاه های قرآنی در جاده یا حسین آغاز شد. این جاده از بصره تا کربلای معلی امتداد دارد.

 

همه موسسه ها و نهادها و انجمن های قرآنی متعلق به آستان مقدس امام حسین(ع) در اجرای این طرح قرآنی در اربعین امسال همکاری می کنند.

کد خبر 1094502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha