برگزاری ۱۵۰ برنامه محوری همزمان با هفته دفاع مقدس در اندیمشک

کریم‌پور هفته دفاع مقدس را فرصتی برای احیای فرهنگ ایثار و مقاومت دانست و گفت: ۱۵۰ عنوان برنامه محوری در طول هفته دفاع مقدس در سطح محلات و اقشار شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «احسان کریم‌پور» امروز (سه شنبه ۲۳ شهریور) در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس شهرستان اندیمشک، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس که به هفته آغازین جنگ ایران و عراق اطلاق می‌شود، از تاریخ ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد اظهار کرد: در تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹، رژیم بعثی عراق با برنامه‌ریزی قبلی به منظور برانداختن نظام تازه تاسیس شده جمهوری اسلامی ایران، جنگ وسیعی را علیه ایران شروع کرد و صدام حسین با حاضر شدن در مقابل دوربین‌های تلویزیونی عراق، قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره و شروع تجاوز رژیم بعث عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک افزود: تشکیل بسیج همگانی، مشارکت دادن مردم در دفاع مقدس و وحدت و سازماندهی میان نیروهای مسلح و ایجاد سازندگی و استفاده از امکانات پشت جبهه، از نقاط شاخص دفاع مقدس بود.

 

وی اذعان کرد: ارتش عراق بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پروراند، و حتی تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر در روزهای نخستین پیش تاخت و در چنین شرایطی امام راحل به خروش آمد و ندای ملکوتیش، دل‌شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی کرد به شکلی که نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند.

 

کریم‌پور تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی، با اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلاب اسلامی، حماسه‌ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بود.

 

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای احیای فرهنگ ایثار و مقاومت است عنوان کرد: ۱۵۰ عنوان برنامه محوری در طول هفته دفاع مقدس در سطح محلات و اقشار برگزار می‌شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با بیان اینکه برای برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس تابع مقررات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم بیان کرد: فضاسازی محیطی در هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری «ما مقتدریم» صورت می‌گیرد.

 

وی یاد آور شد: معرفی یادمان‌های اندیمشک در فضای مجازی، تجلیل از ایثارگران، دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی مزار شهدا و فضاسازی سطح شهر و ادارات از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس هستند.

 

کد خبر 1094529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha