تسریع روند واکسیناسیون با افزایش ۲ برابری ظرفیت مراکز

اصغر مکارم گفت: طی ۲ هفته اخیر مقدار قابل توجهی واکسن به دانشگاه تحویل شد برای تسریع روند واکسیناسیون باید حداقل ظرفیت را ۲ برابر کنیم تا بتوانیم ۵۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال منطقه را قبل از بروز موج جدید بیماری واکسینه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۳ شهریور نشست شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.


«اصغر مکارم» در این نشست مدیران، گفت: با همت همکاران و لطف خداوند بحث زمین مانده اورژانس هوائی در جنوب کرمان بعد از سال ها عملیاتی و تبدیل به فعالیت اجرائی شد و به عنوان پنجاهمین پایگاه اورزانس هوائی کشور راه اندازی شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به این که مدیریت پایگاه های اورژانس هوایی کشوری است و دانشگاه ها فقط عامل اجرایی هستند، بیان کرد: قرارداد براساس مدل قرارداد اورژانس هوایی با سیار دانشگاه های کشور در جیرفت نیز منعقد شده است و در سال های اخیر به دلیل تحریم ها تعداد محدودی هلی کوپتر اورژانس وارد کشور و تحویل اورژانس هوایی شده است.

 

وی افزود: تاکنون امکان دریافت هلی گوپتر جدیدی فراهم نشده است و این طور نبود که دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از بین چند هلی کوپتر، یکی را انتخاب کند ،هلی کوپتری که برای منطقه گرفتیم، سه دانشگاه علوم پزشکی کشور متقاضی و آماده دریافت بودند که با توجه به پیگیری های انجام شده به ما پیشنهاد شد که قسمتی از پیش پرداخت واریز شود که آن نیز در طول قرارداد حداکثر در مدت 10 ماه کسر خواهد شد.


مکارم ابراز کرد: با توجه به اینکه این نیاز جزو ضروت های منطقه بود ما این مسئولیت را پذیرفتیم و هلی کوپتری که دریافت کردیم، تعدادی از پایگاه های اورژانس هوائی کشور هم با همین ظرفیت استفاده می کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که بر اساس ضرورت یک پد هلی کوپتری در مرکز فوریت ها احداث شده است، تصریح کرد: از خصوصیات این هلی کوپتر امکان نشست و برخاست راحت در مناطق مختلف است و ظرفیت هم یک بیمار و همراه و ۲ خلبان است.


وی اظهار کرد: قرار نیست که وسایل انتقال فوری بیمار ظرفیت اتوبوسی داشته باشد به هر حال تیپ هلی کوپتری که موجود می باشد همین است و در حال حاضر تمامی شهرستان ها نقاطی برای فرود جا یابی شده است تا بر اساس ضرورت اقدام شود.


مکارم با اشاره به این که حق اورژانس هوائی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به عنوان یکی از پایگاه های کشور تثبیت شد، ادامه داد: اظهار نظر منطقی و منصفانه پذیرفته است اما تخریب به نفع کسی نیست به دنبال تعریف و تمجید نیستیم و از ابتدای کار سعی کردیم، وارد حاشیه ها نشویم و از نقد منصفانه و حرف حق برای ارتقای خدمات حوزه سلامت استفاده کنیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت کرونا به لطف خداوند و تلاش همکاران حوزه بهداشت و درمان خوشبختانه از پیک این بیماری گذشتیم و در بخش نزولی هستیم، موارد مثبت بستری و سرپائی تقریبا به 80 مورد رسیده است در حالی که این آمار به بیش از 600 مورد روزانه هم رسید، آرامش امروز با همت شبانه روزی حوزه درمان فراهم شد در حالی که میشد، دچار بزرگترین معضلات درمانی شویم.


 وی با بیان این مطلب که تاکنون قریب 610 مرگ ناشی از کرونا داشته ایم و 80 درصد موارد ابتلا به کرونا قریب 24 هزار مورد مثبت مربوط به سال جاری است، عنوان کرد: همکاران بهداشتی در بحث بیماریابی و تست همت داشتند و واکسیناسیون در جنوب کرمان خوب آغاز شد اما با توجه به بروز مشکل در تامین واکسن مدتی آمار کاهشی شد که با تامین واکسن دوباره آمار افزایش یافت.


مکارم با اشاره به این که قریب 36 درصد از گروه های هدف دوز اول و نصف این میزان دوز دوم واکسن کرونا را در منطقه دریافت کرده اند، افزود: طی ۲ هفته اخیر مقدار قابل توجهی واکسن به دانشگاه تحویل شد برای تسریع روند واکسیناسیون باید حداقل ظرفیت را ۲ برابر کنیم تا بتوانیم 500 هزار نفر بالای 18 سال منطقه را قبل از بروز موج جدید بیماری واکسینه کنیم.


 رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که 260 هزار دوز واکسن تزریق شده و با کار جهادی از تمام ظرفیت مراکز تجمیعی استفاده شود، تاکید کرد: کار فرهنگی در زمینه واکسیناسیون در منطقه ضروری است، متاسفانه تبلغات ضد و نقیض فراوانی درباره واکسن به خورد جامعه داده می شود که باید از ظرفیت رسانه ها و سیاستگذاران حوزه های سیاسی و اجتماعی شهرستان ها برای کارتبلیغی استفاده کرد تا آمار واکسیناسیون را بالا ببریم.

کد خبر 1094612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha