​قنوات وقفی در گلستان احیاء می شود/ اجرای طرح های کشاورزی و صنایع وابسته

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: قنوات وقفی که در دوران کم آبی خشک شدند مجدد احیاء خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» عصر امروز(سه شنبه 23 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه در راستای احیای وقف، موقوفات و استفاده مردم از مواهب وقف طرح های مختلفی دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: اجرای طرح های کشاورزی و صنایع وابسته اعم از کشت چوب، پرورش دام سبک و سنگین و پرورش ماهی و ماکیان در سازمان اوقاف و امور خیریه دنبال می شود، در اراضی بقعه متبرکه امامزاده عبدالله(علیه السلام) فندرسک احیای چاه و آب انجام شد و به طور توأمان طرح های خوبی انجام خواهد شد.

 

وی از اجرای طرح صنایع شیر و لبنیات در شهرک صنعتی علی آبادکتول خبر دادو افزود: اجرای این طرح می تواند اشتغال خوبی را به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و مسئولان استانی و شهرستانی در بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و دام ایجاد کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد یادآور شد: با توجه به اینکه دوران کم آبی را سپری می کنیم استفاده بهینه از منابع آب ضرورت دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اضافه کرد: با توجه به اینکه دولت در آبیاری قطره ای و تحت فشار 85 درصد تسهیلات اعطاء می کند تلاش می کنیم این تسهیلات را برای موقوفات نیز جذب کنیم.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از قنوات موقوفه در استان گلستان خشک شدند و در این خصوص نیز با جوامع محلی و آب منطقه ای مذاکراتی انجام شده تا به مرور احیاء شوند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد خاطرنشان کرد: منافع مربوط به احیای قنوات به مردم منطقه بازمی گردد و وقتی موقوفات بهره ور شوند در راستای وقف مشکلات مادی، معنوی و پشتوانه برنامه های فرهنگی، قرآنی و نیت واقفان هزینه خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1094633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha