جامعه امروز بیشتر از هر زمانی به فرهنگ دفاع مقدس نیاز دارد

میرقربانی با بیان‌اینکه اقتدار کشور را مدیون شهدا هستیم، گفت: جامعه امروز بیشتر از هر زمانی به فرهنگ دفاع مقدس نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «سید سعید میرقربانی» امروز(سه‌شنبه، ۲۳ شهریور) در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس با گذشت از جان خود در مقابل رژیم بعثی عراق و همدستانشان ایستادند و نگذاشتند ذره ای از خاک وطن به دست نااهلان بیافتد.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با بیان‌اینکه اقتدار و عزت کنونی کشور را مدیون و مرهون شهدا هستیم، افزود: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) ما در جنگ تحمیلی ابهت دو قدرت شرق و غرب را شکستیم.

 

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز بیشتر از هر زمانی به فرهنگ دفاع مقدس نیاز دارد، تصریح‌کرد: ایران اسلامی با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، با اقتدار در مقابل توطئه‌ها ایستاده است.

 

میرقربانی به شعار هفته دفاع مقدس امسال با عنوان «ما مقتدریم» بر باشکوه‌تر اشاره و برگزار شدن برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بندر آستارا تاکید کرد و افزود: انتظار داریم هفته دفاع مقدس در شأن و منزلت رزمندگان اسلام در این شهرستان برگزار شود.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اشاره و تصریح کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس رنگ و بوی حسینی خواهد داشت.

 

وی با بیان‌اینکه ۵۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان آستارا تدارک دیده شده است، افزود: دستگاه‌های اداری در اجرای این برنامه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

 

میرقربانی گفت: رژه خودرویی نیروهای مسلح، تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و ایثار، ویزیت رایگان بیماران در یکی از روستاهای محروم، برپایی میز خدمت با هدف رسیدگی به مشکلات مردم در روستای دگرمانکشی و برگزاری یادواره شهدا با سخنرانی یکی از فرماندهان سپاه از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بندر آستارا است.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با اشاره به اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی زنگ مقاومت در یکی از مدارس شهرستان نواخته می‌شود، خاطرنشان‌کرد: تبیین فرهنگ دفاع مقدس در بین قشر دانش‌آموز از طریق شبکه شاد در دستور کار باشد.

 

*انتقال فرهنگ دفاع مقدس به مردم از وظایف اصحاب رسانه است

«بهزاد قنبری» نیز در این جلسه اظهارکرد: در دفاع مقدس بهترین جوانان را از دست دادیم و عده‌ای نیز جانباز شدند تا پرچم اسلام و انقلاب همیشه در اهتزاز باشد.

 

فرمانده سپاه ناحیه آستارا یکی از وظایف اصحاب رسانه را انتقال فرهنگ دفاع مقدس به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان دانست و افزود: خبرنگاران در انتقال آثار و برکات دفاع مقدس به مردم نقش مهمی دارند.

 

سرهنگ قنبری با بیان‌اینکه بیش از ۱۰۰ گروه جهادی متشکل از بسیجیان در حوزه‌های مختلف سازندگی و بهداشت و سلامت در شهرستان آستارا فعالیت می‌کنند، گفت: ارزش‌ها و پیام‌های ماندگار دفاع مقدس باید با مشارکت همه اقشار و نهادها به نسل‌های بعدی انتقال داده شود.

کد خبر 1094641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha