باید اختلافات و مشکلات موجود در مساجد رفع شوند

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه احیای اسلام با روش‌های اسلامی امکان‌پذیر است گفت: احیای مساجد به عنوان یکی از این روش‌ها به حساب می‌آید که ضرورت دارد اختلافات و مشکلات موجود در مساجد رفع شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام احمد محمدیان» در آئین تکریم ائمه جماعت، هیئت امنا و خادمین مساجد شاخص در طرح مسجد محوری بسیج، با اشاره به رویکرد مساجد در صدر اسلام اظهار کرد: در سیره اهل بیت (ع)، مساجد جایگاهی داشتند که در آن نه تنها عبادت مختص به نماز نبود بلکه عبادات دیگری مانند تدریس در این اماکن صورت می‌گرفت.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک افزود: مساجد به عنوان محل‌هایی که در آنها عبادت صورت می‌گیرد و علوم تدریس می‌شود، تخصص و تعهد را با هم به ارمغان می‌آورند هر چند که ضرورت دارد این علوم همراه با معنویت باشند.

 

وی اذعان کرد: متاسفانه در اواخر قاجار و اوایل پهلوی، مساجد را تنزل دادند اما پیش از آن، مساجد دارای فضایی علمی همراه با معنویت بودند و در کنار آن هم نماز اقامه و مشکلات اقتصادی و سیاسی حل می‌شد.

 

حجت‌الاسلام محمدیان با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در رابطه با مساجد تصریح کرد: باید تخصص، تعهد و معنویت الهی در مساجد به هم آمیخته شوند تا بتوانیم یک سنگر درستی را ایجاد کنیم.

 

وی عنوان کرد: خانواده‌ها می‌توانند فرزندان خود را به مساجد بفرستند تا در این محل به انجام فعالیت‌های مختلف و متنوع بپردازند و همچنین قلب آنها با اسلام عجین شود.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک بیان کرد: مساجد نباید تنها مختص به مسائل عقیدتی و سیاسی باشند بلکه لازم است علوم دانشگاهی را وارد مساجد کنیم تا با استفاده از این فضا، به جامعه اسلامی کمک شود.

 

وی با بیان اینکه احیای اسلام با روش‌های اسلامی امکان‌پذیر است خاطر نشان کرد: احیای مساجد به عنوان یکی از این روش‌ها به حساب می‌آید که ضرورت دارد اختلافات و مشکلات موجود در مساجد رفع شوند.

 

کد خبر 1094675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha