روند کاهشی شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری تداوم دارد

جزایری گفت: شیوع کرونا در استان همچنان با روند کاهشی همراه است و این موضوع در کاهش بین ۲۰ تا ۴۰ درصدی مبتلایان بستری و سرپایی نمود دارد.

سید «راشد جزایری» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: در حالیکه در اوج شیوع کرونا روزانه حدود سه هزار بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی استان مراجعه می‌کرد اما این تعداد در روزهای اخیر به زیر یک هزار نفر رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری به ازای هر یکصدهزار نفر، ۱۲ مورد است که بر اساس آن روزانه ۱۲۰ بیمار بستری شناسایی می‌شود.

 

جزایری تصریح کرد: روزانه از مجموع تست‌هایی که گرفته می‌شود ۳۵ درصد آن مثبت می‌شود این در حالی است که در اوج موج پنجم این میزان به ۶۰ درصد رسیده بود.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: هنوز در جمع‌آوری این مراکز اقدامی نشده اما چنانچه روند بیماری به این شکل تداوم یابد جمع‌آوری می شود.

 

جزایری در ادامه از مراجعه یک هزار و ۱۶۹ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد جواب آزمایش ۳۵۸ بیمار مثبت اعلام شده است که ۶۳ بیمار بستری شدند و ۲۹۵ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

 

وی همچنین از فوت ۹ بیمار مبتلا به کرونا در استان طی شبانه‌روز گذشته، تصریح کرد: بر این اساس مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۴۹۴ نفر رسید.

 

کد خبر 1094692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha