از عبرت های حسینی(ع) تا سیاهچاله های صدامی

حجت الاسلام شاکرفر گفت: فریاد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم دشمنان از سیاه چاله های صدامی توسط آزادگان و اسیران جنگی ما نماد دیگری از عبرت آموزی عاشورای حسینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛  قیام امام حسین (ع) برای خدا بود و در این راه تنها به او توکل داشت و در مسیر جهاد در راه پروردگارش ، تحمل همه سختی ها برایش آسان بود. در قبل ، بعد و در روز حادثۀ عاشورا ، ایشان و یارانشان بارها بر این اصل اساسی تأکید کردند. حسین بن علی هنگام وداع جانسوز با خانواده خود ، با ایمانی راسخ به پرورگار ، خطاب به آنها چنین می فرماید : « بدانید که خدا حامی و حافظ شماست و به زودی شما را از شرّ دشمنان نجات می دهد و عاقبت کار شما را خیر می گرداند.»

 آن امام شهید به هنگام شهادت مظلومانه خود نیز خدا را فراموش نکرد و چنین زمزمه می نمود : « ای خدای بلند مرتبه و دارای قدرت و جبروت ، در حالی که ضعیفم از تو کمک می خواهم و بر تو توکّل می کنم و همین مرا کافی است. » و سرانجام با وجود همۀ مصیبت ها و رنج ها فرمود : « اى خداى من، من راضى به قضا و حکم تو و تسلیم امر و اراده ات هستم . هیچ معبودى جز تو نیست اى پناه هر پناه جو.» این ایمان و توکل به خداوند باعث شد تا امام حسین (ع) و یارانش همواره با اخلاص و فقط برای کسب رضای خداوند حرکت کنند و خداوند نیز قیام آنها را جاودانه کرد.

 

بنابر این گزارش حجت الاسلام حسین شاکر فر، عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مجمع آزادگان روحانی کشور در گفتگو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان،  با اشاره به مهمترین درس ها و آموزه های حماسه اباعبدالله الحسین علیه السلام در کربلای معلی لزوم تن دادن به حرف ظلم  گفت: امام حسین علیه السلام با حماسه بزرگ کربلا به همه درس تسلیم ناپذیری در برابر ظلم و ستم مستکبران را آموختند تا جایی که جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس با بهره مندی از این عبرت بزرگ عاشورای حسینی هر کجا که در برابر دشمن بعثی حکم ایستادگی می کردند دشمن عقب نشینی کرده و در مقاطع در عملیات ها شکست می خورند.

 

وی با اشاره با تطابق عبرت آموزی از حماسه بزرگ کربلای امام حسین علیه السلام در مقاومت اسیران جنگی ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد: فریاد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم دشمنان از سیاه چاله های صدامی توسط آزادگان و اسیران جنگی ما نماد دیگر از عبرت آموزی عاشورای حسینی و آموختن درس مقاومت از اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

 

رئیس مجمع آزادگان روحانی کشور تصریح کرد: حدود ۳۰ سال گذشته از ۲۶ مردادماه تا آخر شهریور ماه دسته ها و گروه های اسیران جنگی به کشور بازگشتند و من نیز جزء هفتمین گروهی بودم  از چنگال صدام آزاد و به میهن عزیزمان  عزیمت کردم.

 

حجت الاسلام شاکرفر با بیان این مطلب که ایستادگی  بر روی اعتقادات دشمن سرسخت را از صدر به ذیل خواهد آورد  عنوان کرد: تجربه دوران اسارت به ما آموخت که هر کجا روی اعتقادمان محکم ایستاده ایم دشمن بعثی کوتاه می آمد تا جایی که بسیاری از اعوان و انصار صدام به ما می‌گفتند که "ما اسیر شما هستیم نه شما اسیرما"

 

وی افزود: این نشان می‌دهد  اسیران ۸ سال  دفاع مقدس با پرورش روح تسلیم ناپذیری که از عبرتهای بزرگ عاشورا اباعبدالله الحسین است دشمن صدامی را وادار می کرد برخی از خواسته های آنها را بپذیرد.

 

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تقدیم ۵۷۴ شهید در بند اسارت سیاه چاله های صدام ملعون و خون های ریخته شده برای امتداد صدای مقاومت از زندانهای اسارت بعثی  خاطرنشان کرد: همچنین تقدیم چندین شهید پرپر شده در سیاهچاله های اسارت صدامی به ما آموخت که باید تا آخرین  قطره خون خود ثابت قدم ماند.در این میان سرور شهیدان اسرای جنگی حضرت حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی است که مانند پدری دلسوز برای ۴۰ هزار اسیر صدامی  راه را  حسین وار روشن می‌کرد.

کد خبر 1094711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha