هفت هزار کودک ۳تا ۶ سال در خراسان جنوبی غربالگری بینایی شدند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه هفت هزار و ۳۴۶ کودک در گروه سنی سه تا ۶ سال در خراسان جنوبی غربالگری بینایی شدند، گفت: متاسفانه هنوز ۳۲ هزار و ۳۰۰ کودک در این گروه سنی برای معاینه به دلیل ترس از کرونا مراجعه نکرده‌اند.

«علی عرب نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: طرح غربالگری بینایی با هدف پیشگیری از نابینایی و کم‌بینایی در بزرگسالی و حفظ سلامت چشمان کودکان اجرا می شود.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی ویژه کودکان 3 تا 6 سال است، ادامه داد: این طرح از 15 اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به تعداد کودکان غربال شده از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در راستای اجرای این طرح هفت هزار و 346 کودک در گروه سنی سه تا 6 سال در خراسان جنوبی خدمات غربال گری بینایی را دریافت کردند و از این تعداد 500 کودک جهت معاینات تخصصی تر به سطح دوم برنامه راه یافتند.

 

عرب نژاد در ادامه بیان کرد: 40 هزار کودک مشمول طرح غربالگری بینایی در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد هنوز 32 هزار و 300 نفر برای معاینه به دلیل ترس از کرونا مراجعه نکرده‌اند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به تعداد پایگاه های طرح غربالگری بینایی در استان اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح ۶۸۰ پایگاه دائمی و ۴۴ پایگاه غیر دائمی در سطح خراسان جنوبی فعالیت دارند.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم خانواده ها برای غربالگری چشم کودکان خود به مراکز مراجعه کنند و این موضوع را ساده نگیرند.

کد خبر 1094750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha