اهتمام ویژه‌  دولت به راهپیمایی اربعین و تسهیل امور زائران/انتقال شش زندانی ایرانی از ارمنستان به کشور

انتقال ۶ زندانی ایرانی از ارمنستان به کشور، اهتمام ویژه‌ای در دولت به راهپیمایی اربعین و تسهیل امور زائران وجود دارد، زائران اربعین حسینی از قانون تمکین کنند، ماموریت ناوگروه ۷۵ بیانگر تهی بودن فشارهای آمریکا برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، انتقال ۶ زندانی ایرانی از ارمنستان به کشور، اهتمام ویژه‌ای در دولت به راهپیمایی اربعین و تسهیل امور زائران وجود دارد، زائران اربعین حسینی از قانون تمکین کنند،  ماموریت ناوگروه ۷۵ بیانگر تهی بودن فشارهای آمریکا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۴ شهریور است.

انتقال شش زندانی ایرانی از ارمنستان به کشور

۶ نفر از زندانیان ایرانی محبوس در زندانهای ارمنستان با تلاش و ‌پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان و برگزاری جلسات و رایزنیهای متعدد با مقامات جمهوری ارمنستان و با موافقت و همراهی و مساعدت مقامات وزارت دادگستری جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران،  تعداد  ۶  نفر دیگر از ایرانیان زندانی در ارمنستان،  برابر چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومین به حبس میان دو کشور، از طریق فرودگاه زوارتنوتس ایروان به جمهوری اسلامی ایران انتقال یافتند. 

 

بر اساس توافقات حاصله سفارت کشورمان در ارمنستان با مقامات این کشور، سایر زندانیان ایرانی که احکام آنان صادر و اجرایی شده و دادگاه های اداری با انتقال ایشان موافقت نموده است، در گام های بعدی به جمهوری اسلامی ایران انتقال خواهند یافت.

 

اهتمام ویژه‌ای در دولت به راهپیمایی اربعین و تسهیل امور زائران وجود دارد

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سال‌های قبل شاهد حضور میلیونی مردم ایران در مراسم راهپیمایی اربعین بودیم، ولی امسال به‌خاطر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، سهمیه‌ای در این‌ ارتباط از سوی دولت عراق در نظر گرفته شده است، گفت: در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که در مورد راهپیمایی اربعین حسینی وجود دارد، موردبحث قرار گرفت و انشاالله تلاش خواهد شد که برای سال آینده برنامه‌ریزی مفصل‌تری انجام شود چرا که امسال دولت فرصت کمی برای این موضوع داشت.

 

حسینی با اشاره به برخی از رایزنی‌های صورت‌گرفته بین ایران و عراق برای تسهیل شرایط ایرانیان شرکت‌کننده در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: دوستان در وزارت کشور و سفیر ایران در عراق پیگیر اجرایی‌شدن این رایزنی‌ها هستند.

 

وی همچنین در واکنش به این موضوع که هزینه بلیط هواپیمای سفر به عراق و برخی دیگر از هزینه‌هایی که زائران باید برای انجام این سفر پرداخت کنند، بالا است، خاطرنشان کرد: جدیت ویژه‌ای در دولت برای تسهیل امور زائرین اربعین حسینی وجود دارد رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی انجام شده و امیدواریم این گفت‌وگو‌ها نتیجه‌بخش باشد و مقداری شرایط برای زائران تسهیل شود.

 

حسینی همچنین با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مقداری هزینه‌ها را پایین بیاوریم. امسال برخی از جوانان و دانشجویان که هرساله در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کردند باتوجه‌به این وضعیت و محدودیت‌های اعلام شده، امکان حضور در این راهپیمایی را ندارند و این باعث تأسف است.

 

وی افزود: من امروز در جلسه هیئت دولت تاکید می‌کنم که از سوی دستگاه‌های مختلف هر مقدار که امکان‌پذیر است، تسهیلات بیشتری برای زائرین اربعین حسینی در نظر گرفته شود.

 

ماموریت ناوگروه ۷۵ بیانگر تهی بودن فشارهای آمریکا است

سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید در نامه‌ای به سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و در واکنش به بازگشت ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش،  نوشت: ماموریت مهم و خطیر ناوگروه هفتاد و پنجم با استفاده از ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناو بندر مکران و اعزام به ماموریت دوردست و دریانوردی تاریخی پهنه اقیانوس اطلس برای تحقق سیادت دریایی جمهوری اسلامی ایران که با تدبیر و درایت فرماندهان آجا و نداجا و فکر و اندیشه افسران و درجه داران جوان و با نشاط نداجا صورت گرفت، نشان داد که تحریم‌ها و فشارهای آمریکای تروریست پوچ و تهی است و شعار «ما می‌توانیم» با تکیه بر ذات لایزال الهی، پیروی از فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا «مدظله العالی»  و در نهایت همت ایرانی محقق شود.

 

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا در این نامه یادآور شد: ناوگروه ۷۵ نداجا با طی مسیر ۴۵۰۰۰ کیلومتری به کوری چشم استکبار جهانی و به‌رغم تمامی شیطنت‌ها، کارشکنی‌ها و تبلیغات رسانه‌ای دروغ رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکای تروریست با گذر از دماغه اُمید نیک در آفریقای جنوبی، دریای مانش میان انگلیس و فرانسه، دریای بالتیک در منطقه اسکاندیناوی و سرانجام خلیج فنلاند با حضور در حیاط خلوت رژیم تروریستی آمریکا در اقیانوس اطلس در بندر سن‌پترزبورگ پهلو گرفت و پس از حضور در مراسم مشترک نظامی با روسیه با عبور از کانال سوئز و دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عمان و تنگه هرمز به سلامت وارد آب‌های سرزمینی گردید و پهلو گرفت.

 

سرلشکر رشید ادامه داد: عبور از ۳ اقیانوس، ۳ کانال مهم و ۸ تنگه دریایی و گذر از کنار ۵۵ کشور، بدون کمک دیگران به صورت خودکفا و بدون حتی یک بار پهلوگیری، طی چهار ماه دریانوردی با به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و بین‌المللی به ویژه اقیانوس اطلس، موجب توسعه قدرت دریایی ایران، نشان دادن قابلیت و ظرفیت های مقتدرانه نیروی دریایی ارتش، کمک به امنیت بین المللی دریایی به ویژه تجارت دریایی، تضمین امنیت انرژی، مقابله با دزدی دریایی و همکاری در عملیات‌های امدادرسانی و همچنین تقویت همگرایی و همکاری با کشورهای دوست و متحد گردید.

 

وی افزود: اینجانب لازم می‌دانم از دست اندرکاران و برنامه ریزان و طراحان این مأموریت مهم و خطیر، نیروهای آگاه، مبتکر، شجاع و فداکار نداجا بویژه فرماندهان و کارکنان خدوم ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند و ناو بندر مکران که مأموریت دشوار و سنگینی را با اقتدار به پایان رسانیدند و رکوردی تازه در تاریخ دریانوردی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسانده‌اند، صمیمانه قدردانی و تشکر نمایم و ضمن عرض خدا قوت محضر این عزیزان توفیق روز افزون همکاران عزیز و خانواده های محترمشان، که روزهای طولانی با مشکلات فراوان دوری عزیزانشان را تحمل نمودند، از خداوند سبحان خواستارم.

 

طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار انحصارطلبی را کنار می زند

سید احسان خاندوزی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 24 شهریور و در دفاع از کلیات طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار گفت: در سال حمایت از تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها تصویب این طرح پیام خوشی را از طرف مجلس به فعالان اقتصادی می رساند. بخش بزرگی از فعالان اقتصادی در حال حاضر چشم انتظار تصویب این طرح هستند تا غل و زنجیر از پایشان باز شود.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: در رتبه بندی موانع کسب و کار یا به عبارتی دیگر سهولت محیط کسب و کار مهمترین شاخص مجوز شروع کسب و کار است. متاسفانه کشور ما از جهت دشواری در شروع فعالیت های اقتصادی در رتبه 178 قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه کسب مجوز در کشور بسیار پیچیده و دست و پای فعالان اقتصادی را می بندد، گفت: بسیاری از فرآیندهای ناسالم و فسادآلود در همین مسیر ایجاد می شود. مجلس و دولت باید با همگرایی برای تسهیل صدور مجوزها گام بردارند.

 

خاندوزی با بیان اینکه در طول پنج سال گذشته رشد سرمایه گذاری در کشور صفر بوده است، گفت: یک سرمایه گذار باید شش ماه تا دو سال و گاهی بیشتر در فرآیند کسب مجوز سرگردان باشد. با این اقدامات نه تنها سرمایه گذاری صورت نمی گیرد بلکه اشتغال نیز ایجاد نمی شود.

 

وی با بیان اینکه تولید لطمات زیادی از این مسئله خورده است، گفت: تصویب این طرح بسیاری از رانت ها و فسادها را کاهش می دهد، امضاهای طلایی را از بین می برد و انحصارطلبی را کنار می زند، نظارت پیشینی به نظارت پسینی تبدیل می شود و در بحث اخذ مجوزها شفافیت ایجاد می شود.

 

زائران اربعین حسینی از قانون تمکین کنند

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با بحث محدودیت ها برای اعزام زائران اربعین حسینی گفت: مهمترین مسئله در حال حاضر تمکین به قانون است. ما عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) وظیفه داریم که به نظام قانونی در کشورمان حاکم است، احترام بگذاریم و قطعا زائران اربعین امسال این کار را انجام خواهند داد. 

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تجربه نشان داده است که مومنان و عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) و همچنین محبانه اهل بیت (ع) در طول بیش از یک سال و نیم گذشته بیشترین تمکین قانونی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در مورد کرونا داشته اند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز باید در این رابطه دستورالعمل های ستاد ملی کرونا نصب العین همه باشد. درست است که امکان حضور همه زائران در راهپیمایی اربعین نیست اما آنچه که مهم است، این است که ما باید برای حفظ سلامت هموطنان و جامعه خود تلاش کنیم و این وظیفه انسانی، دینی و شرعی ماست.

 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: احترام به قانون و ضوابط جزء سفارشات دین ما است و ما همان گونه که دوستدار اهل بیت هستیم باید موارد شرعی و دینی را نیز رعایت کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1094768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha