طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار انحصارطلبی را کنار می زند

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار انحصارطلبی را کنار می زند، گفت: با تصویب این طرح نظارت پیشینی به نظارت پسینی تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سید احسان خاندوزی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 24 شهریور و در دفاع از کلیات طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب و کار گفت: در سال حمایت از تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها تصویب این طرح پیام خوشی را از طرف مجلس به فعالان اقتصادی می رساند. بخش بزرگی از فعالان اقتصادی در حال حاضر چشم انتظار تصویب این طرح هستند تا غل و زنجیر از پایشان باز شود.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: در رتبه بندی موانع کسب و کار یا به عبارتی دیگر سهولت محیط کسب و کار مهمترین شاخص مجوز شروع کسب و کار است. متاسفانه کشور ما از جهت دشواری در شروع فعالیت های اقتصادی در رتبه 178 قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه کسب مجوز در کشور بسیار پیچیده و دست و پای فعالان اقتصادی را می بندد، گفت: بسیاری از فرآیندهای ناسالم و فسادآلود در همین مسیر ایجاد می شود. مجلس و دولت باید با همگرایی برای تسهیل صدور مجوزها گام بردارند.

 

خاندوزی با بیان اینکه در طول پنج سال گذشته رشد سرمایه گذاری در کشور صفر بوده است، گفت: یک سرمایه گذار باید شش ماه تا دو سال و گاهی بیشتر در فرآیند کسب مجوز سرگردان باشد. با این اقدامات نه تنها سرمایه گذاری صورت نمی گیرد بلکه اشتغال نیز ایجاد نمی شود.

 

وی با بیان اینکه تولید لطمات زیادی از این مسئله خورده است، گفت: تصویب این طرح بسیاری از رانت ها و فسادها را کاهش می دهد، امضاهای طلایی را از بین می برد و انحصارطلبی را کنار می زند، نظارت پیشینی به نظارت پسینی تبدیل می شود و در بحث اخذ مجوزها شفافیت ایجاد می شود.

کد خبر 1094782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha