مکتب ائمه معصومین(ع) اسوه ای برای ترویج فرهنگ دینی است

حجت الاسلام دالوند پور مکتب ائمه را اسوه ای برای ترویج فرهنگ دینی دانست و گفت: خداوند متعال اهل بیت علیهم‌السلام را برای آموزش و تعلیم این بندگی در این عالم الگو قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « حجت الاسلام پیما دالوند پور» در مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در حوزه علمیه صادقیه خرم آباد، اظهار داشت: امام حسن (ع) در روایتی می‌فرماید: «مَنْ عَبَدَاللهَ، عبَّدَاللهُ لَهُ کُلَّ شَیْءٍ؛ هر کسی که خداوند را عبادت و اطاعت کند، خدای متعال همه چیزها را مطیع او گرداند.»

 

معاون تهذیب حوزه علمیه صادقیه خرم آباد افزود: باید بدانیم هیچ ارزشی بالاتر از بندگی خدا نیست و خدا اهل بیت علیهم‌السلام را برای آموزش و تعلیم این بندگی در این عالم الگو قرار داده است؛ آن هم برترین الگو که مانندی برای آنان نیست و نخواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: «إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبِیلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً» ما هدایت را برای شما قرار دادیم؛ بعضی از شما نسبت به این هدایت منعطفید، می‌پذیرید و سبک زندگی‌تان را بر طبق خواسته‌های خدای متعال تنظیم می‌کنید، نعمات الهی شاکرید و «وَ إِمَّا كَفُوراً» برخی هم هستند که کفران نعمت می‌کنند، «کفر» در لغت به معنای پوشاندن است؛ یعنی نعمات الهی را می‌پوشانید؛ قرآن کریم و اهل‌بیت علیهم‌السلام بزرگ‌ترین نعمات خداوندی و «هُدًى لِلنَّاسِ» اند.

 

حجت الاسلام دالوند پور ادامه داد: امام مجتبی علیه‌السلام این رهنمود بزرگ را به ما داد که بندگی خدا و در مسیر الهی قدم گذاشتن این اثر را می‌گذارد که خدای متعال همۀ عالم را مطیع آن بنده قرار می‌دهد، در حقیقت دنیا وفق او خواهد بود. 

 

معاون تهذیب حوزه علمیه صادقیه خرم آباد در ادامه با بیان اینکه مکتب ائمه معصومین(ع) اسوه ای برای ترویج فرهنگ دینی است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین منابع برای پیروان هر دین و مذهب در تبعیت از پیشوایان خود، روش و سیره‌ی آن رهبران در مواجهه با مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی روزگار خود است و دین اسلام نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 

رفتار کریمانه از درس های مکتب امام حسن(ع) است

 

حجت الاسلام « علی حسنوند» مدیر حوزه علمیه صادقیه خرم آباد هم در این مراسم گفت: صلح امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) ۲حادثه تاریخی هستند که مـعلول شـرایط و اوضاع سیاسی و اجتماعی زمان خود هستند و این‌ ۲ واقعه را باید با در نظر گرفتن اوضاع واحوال زمان خودشان بررسی کرد.

 

وی ادامه داد:  امام حسن (ع) با معاویه، با توجه به‌ شرایط‌ و اوضاع‌ جامعه و بررسی همه جانبه مسایل جهان اسلام و با در نظر گرفتن توان و قدرت نظامی حکومتش در مقابل معاویه و این که ادامه جنگ با این شرایط به صلاح نبود، تن‌ به‌ صلح داد و از ادامه درگیری پرهیز کرد.

 

حجت الاسلام حسنوند  در ادامه با اشاره به کرامات اهل بیت(ع) و امام حسن (ع) ادامه داد: حضرت مجتبی(ع) دوبار همه دارایی خویش و سه بار نصف مال خود را در راه خدا انفاق و احسان کردند.

 

مدیر حوزه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان اینکه نخستین کرامت حضرت، در مقابل دشمنان است، ابراز کرد: کریم بودن حضرت امام حسن مجتبی(ع) وجود (ع) به قدری بود که حتی با دشمنان‌شان هم کریمانه برخورد می‌کردند.

کد خبر 1094800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha