رشد قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای آسیب زیادی به مغازه‌دارها زده است

درخشانی با اشاره به لطمه ای که فروشگاه‌های زنجیره‌ای به مغازه‌های خرد زده گفت: کسب و کارها به آرامی از بین می روند و بیکارها افزایش می یابند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،سعید درخشانی، رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران با برنامه «صبح و گفتگو» در مورد افزایش تعداد فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی مصاحبه کرد.

درخشانی با اشاره به لطمه ای که فروشگاه های زنجیره ای به مغازه های خرد زده گفت: رشد قارچ گونه این فروشگاه ها در کشور لطمات زیادی را وارد کرده و حتی اگر لطمه نزند، کسب و کارها به آرامی از بین می روند و بیکارها افزایش می یابند.

وی افزود: این فروشگاه ها باید در جاهایی تاسیس شوند که مغازه ای نزدیک آن نباشد و دلیل اقبال مردم به آنها، تبلیغات کاذب است که توسط سرمایه داران و شرکت ها صورت می گیرد در حالی که تمام اجناس آنها کیفیت بالایی ندارد.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران در رادیو گفت و گو با اشاره به سرمایه کم خرده فروشی ها اظهار کرد: خرده فروشی ها فعلا محکوم به شکست هستند و مهم این است که دولت این صنف را تقویت و کمک کند.

همچنین دکتر خسرو ابراهیمی نیا، نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: قانون نظام صنفی از بزرگترین مشکلات است و به طور کامل اشتباه می باشد.

وی افزود: فروشگاه های زنجیره ای باید در مناطقی باشند که پارکینگ و امکانات رفاهی بیشتری برای مردم داشته باشد تا برخی مغازه ها را تجمیع کنند اما متاسفانه این راه اشتباه رفت و در حال حاضر این فروشگاه ها در جاهایی هستند که جای پارک نداشته و هیچ گونه استانداردی برای ایجاد فروشگاه ندارد و تنها صرف برند آن را تاسیس می کنند متاسفانه اتاق اصناف اجازه بازرسی از آنها ندارند.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه فروشگاه ها وارد مسیر انحرافی شده اند خاطرنشان کرد: خرده فروشی ها باید خود را ارتقا دهند و نقش تعاونی های سوپر مارکت را زیاد کرد؛ در حال حاضر برخی خرده فروشی های سطح شهر توسط برخی برندها به صورت زنجیره در آمده اند و همان ابتکار عمل فروشگاه زنجیره ای را دارند.

ابراهیمی نیا تصریح کرد: اگر نقش اتحادیه ها و اتاق اصناف بیشتر باشد با توجه به اتفاقی که افتاده می توان مضرات این فروشگاه ها را کاهش داد.

کد خبر 1094831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha