محرم و صفر فرصتی مناسب برای گسترش و معرفی اسلام است

حجت الاسلام ایرانی، گفت: عشق و ارادت مردم مسلمان و حتی غیرمسلمان به ماه محرم و صفر فرصتی مناسب برای گسترش و معرفی اسلام است.

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: عاشورا یک فرهنگ ناب اسلامی است که در راس آن یک امام معصوم قرار دارد لذا فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی یک فرهنگ ناب ،اسلامی و الهی است و بنابراین احیا  مکتب حسینی  با تحلیل درست حادثه عاشورا اتفاق می‌افتد لذا در محرم وصفر باید به جنبه شور  و هم جنبه شعور توجه شود.

 

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه افزود: از ویژگی های عاشورا این است برای هر قشری و هر عقیده ی درس آموزی وجود دارد  لذا با تحلیل  درست واقعه عاشورا قطعا کمک می کند به احیای آن فرهنگ  و این نیاز ما است.

 

وی خاطر نشان کرد: انسان در تمام ابعاد زندگی نیازمند الگو  است و  آن الگو هر چه کمالات بیشتر داشته باشد  در تعالی الگو گیرنده تاثیر بیشتری می گذارد ویژگی عاشورا این است که این  الگودهی را در دل خودش دارد  لذا این حس جنسیتی ،شخصیت و سن و سالی که بین افراد تا الگوها ی عاشورا  وجود دارد می تواند کمک به  ترویج قشر جوان تربیت تمام آحاد جامعه  کند و اگر ما به درستی عاشورا را  تحلیل کنیم قطعا آثار و برکاتی دارد.

 

حجت الاسلام ایوانی اظهار کرد: به دلیل این علاقه و شور حسینی در قلب شیعه، آوردن جوان به مجلس و هیئت مذهبی کار سختی نیست و می‌توان از فرصت عشق به سید و سالار شهیدان برای معرفت‌افزایی جوانان بهره برد. 

 

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: با دعوت از سخنرانان مجرب، توانمند و ذاکران متعهد با ذوق که از اشعار غنی و سرشار از معنویت استفاده می‌کنند، می‌توان شور و شعور حسینی را در قلوب جوانان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نهادینه کرد.

کد خبر 1094835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha