اربعین فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشورا است

حجت الاسلام زمانی موسوی ، گفت: اربعین فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشوراست و هر اربعین حسینی قاصد حماسه ای ماندگار ، پیامدار استعلای ایمان ، نشان ه‏ای از شکوه عشق و برگ همیشه سبزی بر درخت سرخ شهادت است.

 حجت الاسلام  سید روح الله زمانی  موسوی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: عاشورا انفجاري از نور بود و تابشي از حق که بر انديشه ها تجسم کرد تا اربعین تداوم رسالت انسان در پهنه خلقت باشد.

 

 امام جمعه اسلام آباد غرب  افزود: حال و هوای اربعین مثال زدنی است و شور و حال خاصی را در شهر ایجاد می کند و امیدواریم با گذر کردن از بیماری منحوس کرونا مراسمات اربعین همچون سال های گذشته برگزار  شود.

 

وی با اشاره به تعبیر بزرگان از اربعین تصریح کرد: اربعین چراغی است تا عاشورا گم نشود و همه اینها به حرکت بزرگ حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برمی گردد.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی اظهار کرد: در این ایام هر کسی هر چه از دستش بر می آید برای مجلس اباعبدالله انجام دهد چون ممکن است زمانی برسد که دستمان از دنیا کوتاه شود و آرزو کنیم ای کاش به دنیا باز گردیم و حتی کارهای کوچکی در گوشه و کنار مجلس امام حسین(ع) انجام دهیم تا دستگیر ما باشد.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب با بیان اینکه اربعین خروش خون حسین (ع) در عاشورا است خاطر نشان کرد: امام حسین علیه السلام در روز عاشورا خونش را به آستان الهی هدیه داد تا بندگان را از ظلمت جهل و نادانی و حیرت گمراهی رهایی بخشد.

 

وی درپایان گفت: به همت هیئت ها و موکب داران مظلومیت عزاداری خاندان اهل بیت (ع) جبران شود و در دهه آخر ماه صفر برنامه های درخور شأن اهل بیت(ع) برگزار شود.

کد خبر 1094848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha