نخستین نشست مهندسی امنیت زایران به مناسبت اربعین حسینی در کربلا

رئیس انجمن علمی تحقیقات راه و ترابری در کربلای معلی از برگزاری نخستین نشست مهندسی مدیریت و ایجاد امنیت برای زایران با نزدیک شدن به مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المعلومة، حسین الزبیدی، رئیس انجمن علمی تحقیقات راه و ترابری در کربلای معلی به المعلومه، گفت: این انجمن علمی نخستین نشست مهندسی مدیریت و ایجاد امنیت برای زایران را با نزدیک شدن به اربعین حسینی برگزار کرد.

 

الزبیدی افزود: این نشست به دلیل چالش های پیش روی نهادهای خدماتی و امنیتی هنگام مراسم های میلیونی و تجمع های گسترده برگزار شد. دراین نشست همه چالش های خدماتی و امنیتی در سه محور بررسی شد.

 

وی ادامه داد: محور اول بررسی به علم جمعیت و مهندسی آن، محور دوم جنبه خدمات و بررسی چالش های پیش روی نهادهای خدماتی و آخرین محور، محور امنیتی است که ما میزبان کارشناسان امنیتی در نهادها و مراکز تخصصی امنیتی خواهیم بود.

 

در همین حال، وزارت حمل و نقل در عراق اعلام کرد: بیش از یک هزار اتوبوس و خودروی مختلف برای انتقال زایران اربعین امام حسین(ع) از طریق چند محور مشارکت می کنند و از روز جمعه( 26 شهریور 1400) انتقال زایران آغاز شود.

 

راه آهن عراق نیز از روز دوشنبه 22شهریور 1400 کار خود را برای انتقال زایران اربعین به شهر کربلای معلی آغاز کرد.

اداره بهداشت بابل نیز  110 مرکز پزشکی در امتداد جاده زایران آماده کرده است و اداره آب نجف نیز برنامه خدماتی ویژه ای برای زایران دارد.

کد خبر 1094863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha