لایحه مربوط به رمزارزها به زودی در دولت تعیین تکلیف می شود

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی از تدوین لایحه مربوط به سامانه رمزارزها در دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، امیرحسین طیبی فرد در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 24 شهریور مجلس شورای اسلامی در مورد گزارش کمیسیون اقتصادی در رابطه با وضعیت تبادل رمرارزها گفت: برخی کشورها این رمزارزها را به عنوان دارایی پذیرفته اند، برخی درباره آن سکوت اختیار کرده اند، برخی هم آن را ممنوع اعلام داشته اند؛ موضوع مهم ماهیت حقوقی این پدیده است.

 

معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی اظهار داشت: این حوزه ممکن است مخاطراتی همچون ضرر و زیان برای مردم داشته باشد. تسهیل موضوع قاچاق کالا، پولشویی و فرار مالیاتی را به دنبال داشته باشد. ما از قانون انتظار داریم این حوزه را برای دولت ترسیم کند چرا که دولت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد صرفا مجری قانون هستند. علاوه بر تدوین نقشه راه باید موضع روشنی در مورد برخی مسایل نیز اتخاذ شود.

 

وی تاکید کرد: معتقدیم باید کمیسیون اقتصادی و کمیسیون قضایی و حقوقی همزمان به این موضوع رسیدگی کنند. رییس مجلس اشاره کردند که باید در این رابطه منتظر لایحه دولت باشیم. ما از سخنان وی استقبال می کنیم. در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد وزارت دارایی به تدوین این لایحه بپردازد. ما تقاضا داریم تا اتمام رسیدگی به این لایحه منتظر بمانیم.

 

همچنین، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفت: رمزارز پدیده ای است که در شرایط کرونا چه بخواهیم و چه نخواهیم اثر خود را می گذارد، اگر ما اثر آن را کتمان کنیم، نمی توانیم از ظرفیت آن استفاده کنیم.

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر چهارچوب مشخص و ضوابط خاصی در حوزه رمزارز وجود ندارد و برخی از مشکلات کنونی نیز ناشی از عدم شناخت و جامع مردم و سرمایه گذاران از این حوزه است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1094872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha