۱۱ درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی محروم از «شاد»

واقعی با بیان اینکه ۱۱ درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی به شبکه شاد دسترسی ندارند، گفت: سال تحصیلی جدید در مناطق روستایی و عشایری حضوری برگزار می شود.

«محمدعلی واقعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به نبود زیرساخت‌ها از جمله اینترنت و یا وسایل هوشمند از جمله تبلت و گوشی تلفن همراه در برخی مناطق استان، گفت: ۱۱ درصد دانش آموز در خراسان جنوبی به‌ دلیل مشکلاتی همچون نبود زیرساخت‌های اینترنت و نداشتن گوشی هوشمند و تبلت به شبکه «شاد» دسترسی ندارند که اکثریت این دانش آموزان در مدارس روستایی و عشایری هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره تداوم اجرای طرح هدایت برای دسترسی دانش‌آموزان به تجهیزات هوشمند، افزود: از آغاز شیوع کرونا و آموزش غیرحضوری در این استان با کمک خیرین و نهادها ۶ هزار و ۲۰۰ گوشی و تبلت در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: گوشی‌ها و تبلت‌های تهیه شده جزو اموال مدارس است و برچسب اموال می‌خورد که مدیران مدارس پس از دریافت گوشی و تبلت‌های آموزشگاه خود آن را به طور امانی برای استفاده در اختیار دانش‌آموزان محروم قرار دادند.

 

واقعی در ادامه افزود: در مهرماه امسال دانش آموزان مناطق عشایری و روستایی استان خراسان جنوبی که از جمعیت کمی برخوردارند و تراکم دانش آموزان در کلاس‌های زیر ۱۵ نفر است به صورت حضوری برگزار می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته درسنامه و بسته های آموزشی آفلاین مانند CD، فلش و جزوه خدمات آموزشی و پرورشی در اختیار دانش آموزانی که از گوشی و تبلت محروم بوده و یا در مناطق آنان زیر ساخت اینترنتی فراهم نبود، قرار گرفت.

 

 

 

کد خبر 1094886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha