کارگاه های کوچک تولیدی نیازمند حمایت هستند

یک تولید کننده با بیان اینکه کارگاه های زیادی در استان با کرونا دچار ورشکستی شدند و یا در آستانه تعطیلی قرار گرفتند؛ خواستار حمایت مسئولین شد و افزود: حداقل وام کم بهره با اقساط بلندمدت می تواند به جمع و جور شدن اوضاع فعلی کمک کند.

فاطمه جعفری زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به اینکه سال ۸۹ و با حمایت بسیج سازندگی موفق به راه اندازی کارگاه خیاطی شده است؛ افزود: تعداد زیادی از بانوان که بیشتر بدسرپرست و یا سرپرست خانوار بودند را در این کارگاه به کار گرفتیم.

 

وی افزود: این کارگاه بعداً تبدیل به تولیدی دوخت فرم مدارس، لباس های اداری، لباس سپاه و... شد و با شروع کرونا در اوایلی که هنوز بازار اشباع نشده بود به تولید ماسک و لباس بیمارستانی روی آورد.

 

این تولید کننده اظهار کرد: قبل از کرونا در چنین ایامی(تابستان) حتی ۲۳ نیرو در کارگاه داشتیم که فرم مدارس را می دوختند اما با شیوع کرونا فعالیت ها کم و اکثر این نیروها بیکار شدند.

 

وی ادامه داد: کارگاه ما فعلاً با چهار نیرو کار می کند زیرا سفارش دوخت به ندرت داریم و حتی برای ماسک و ملزومات اینچنینی هم به ما سفارش نمی دهند بلکه آن را از کارخانه های بزرگ کشور می خرند در حالیکه برای حمایت از کارگاه ها و تولیدی های داخل استان می توانستند این ملزومات را به آنان سفارش بدهند.

 

جعفری زاده با اشاره به اینکه برای سرپا کردن مجدد کارگاه درخواست وام ۱۰۰ میلیونی داشتم تا مجدد سرمایه ای را فراهم کنم؛ گفت: اما تنها با ۳۰ میلیون تومان موافقت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نه تنها کارگاه خیاطی بنده که کارگاه های زیادی در استان با کرونا دچار ورشکستی شدند و یا در آستانه تعطیلی قرار گرفتند؛ خواستار حمایت مسئولین شد و افزود: حداقل وام کم بهره با اقساط بلندمدت می تواند به جمع و جور شدن اوضاع فعلی کمک کند.

 

 

کد خبر 1094906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha