مراکز محلی یادگیری سوادآموزی به ۲۲ مرکز افزایش می‌یابد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: امسال مراکز محلی یادگیری سوادآموزی به ۲۲ مرکز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رمضان یوسفی معاون سوادآموزی کردستان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ریشه‌کنی بی‌سوادی تنها به وسیله آموزش و پرورش عملی نمی‌شود و نیاز به پای کار آمدن همه دستگاههاست.

 

وی با تقدیر از اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی افزود: درد کنونی ما در حوزه سوادآموزی این است که ۱۷۳ هزار نفر از جامعه بی‌سوادان جزو جامعه هدف آموزش و پرورش نیستند در حالیکه در هدف اموزشی ما سنین بین ۱۰ تا ۴۹ سال است‌.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد:  ادارات و دستگاههای استان باید ظرفیت‌های خود را به دبیرخانه سوادآموزی استان ارسال کنند که تاکنون محقق نشده است.

 

یوسفی اعلام کرد: بهترین محل برای ماندگاری سواد مراکز یادگیری محلی است که تاکنون ۱۹ مرکز در استان با آموزش یک‌هزار و ۹۳۴ نفر سوادآموز راه‌اندازی شده و سه مرکز دیگر نیز تاکنون مجوز فعالیت گرفته‌اند و به ۲۲ مرکز افزایش می‌یابد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۲ هزار نفر در استان تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند‌، اضافه کرد: نیاز است تا ۱۵ مهرماه دستگاه‌های اجرایی میزان کمک مادی و تجهیزاتی خود را برای تجهیز و توسعه مراکز یادگیری محلی اعلام کنند.

 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: ۲۱ هزار بی‌سواد در استان داریم که نیاز است برای شناسایی این افراد همکاری لازم با سوادآموزی استان انجام شود.

کد خبر 1094913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha