۳ رشته تخصصی در حوزه های علمیه ایلام راه اندازی می شود/ راه اندازی سه مدرسه قرآنی

حجت الاسلام مرادبیگی گفت: مرکز مشاوره که با حضور ۳۵ نفر از روحانیون برادر و خواهر با کسب آموزش های لازم به منظور ارائه مشاوره به طلاب و اقشار مختلف مردم راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر حوزه های علمیه استان ایلام، ظهر امروز(۲۴ شهریور) در آیین افتتاحیه حوزه های علمیه استان ایلام در سال  تحصیلی۱۴۰۱-۱۴۰۰ در حسینیه حضرت زینب کبری(س)، اظهار کرد: یکی از مهم ترین شاخصه های روحانیت، تقوایی الهی، صداقت و صلابت در گفتار است.

 

حجت الاسلام« وعد مرادبیگی» با بیان اینکه انسان با صداقت، نورانی می شود، افزود:  فوز عظیم در باب شهدا و کسانی که صداقت در رفتار و گفتار دارند اشاره شده است، طلبه و روحانی باید تقوای الهی داشته باشد در غیر این صورت دین مردم آسیب می بیند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام عباسی، استاد حوزه و دانشگاه های استان ایلام، اظهار کرد: صلابت در گفتار باید با استدلال همراه باشد، انسان با صداقت و تقوا مسیر صحیح زندگی را طی خواهند کرد.

 

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام با بیان اینکه اگر بخواهیم این امانت الهی و رسالت بزرگ را به سرمنزل مقصود برسانیم باید با صداقت همراه باشد، ابراز کرد: یک استاد خوب در حوزه باید احساس پدری نسبت طلاب داشته باشد، به نیازهای واقعی طلاب توجه داشته و طلاب را در مسیر انس با قرآن و توسل به اهل بیت(ع) قرار دهد.

حجت الاسلام مرادبیگی با بیان اینکه انس با قرآن طلاب موجب می شود نصفی از راه تربیت آنان طی شود، ابراز کرد:  اساتید حوزه باید به خانواده های طلاب دقت داشته باشند و مشکلات آنها را پیگیری و رصد کنند و به تحقق حوزه انقلابی توجه داشته باشند، مدیر  مدارس و حوزه های علمیه  در میان طلاب و در حوزه حضور داشته باشند.

 

وی با تاکید بر  حوزه انقلابی باید در بحث رشد معنوی و علمی و پژوهشی  فعال باشد و بیشتر از گذشته فعالیت شود، یکی از راههای خودباوری و هویت بخش به طلاب، پژوهش است که باید بر این نکته در حوزه های استان تاکید شود.

 

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام با بیان اینکه امسال پیگیری کردیم که سه مدرسه قرآنی در استان ایلام راه اندازی شود، یادآور شد: مرکز مشاوره که با حضور ۳۵ نفر از  روحانیون برادر  و خواهر با کسب آموزش های لازم به منظور ارائه مشاوره به طلاب و اقشار مختلف مردم راه اندازی  خواهد شد.

 

حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به اینکه ارائه  سه رشته تخصصی در حوزه های علمیه در استان پیگیری شده است، گفت: شعبه های رشته های کلام، تبلیغ و قضاوت با در نظر گرفتن فضای لازم در استان  با همکاری حوزه علمیه قم در استان نیز راه اندازی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه پیگیری های لازم نیز برای ساخت پنجاه واحد در شهرک مهدیه قم برای طلاب بومی استان مشغول تحصیل در قم در راستای اسکان آنان و ایجاد شرایط لازم انجام شده است، گفت: در ایلام  نیز مقرر شده است که خانه های برای طلاب ساخته شود که نیاز با اعتبارات لازم دارد و امید است که در سفر آیت الله اعرافی به استان و با توجه دولت انقلاب مشکل مسکن طلاب در استان تا حدودی مرتفع شود.

 

مدیر حوزه های  علمیه استان ایلام در پایان با اشاره به برگزاری اجلاسیه روحانیت در استان استان، خاطرنشان کرد: این اجلاسیه در اواخر آبان ماه سال جاری برگزار می شود و تمهیدات لازم برای ان فراهم است.

کد خبر 1094920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha