«نظام ارجاع» در «صندوق بیمه سلامت همگانی» از اول مهر اجرا می‌شود

حسنی پور گفت: از اول مهرماه امسال سازمان بیمه سلامت، این امکان را برای بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی فراهم می کند تا در بخش خصوصی زیرپوشش پزشک خانواده باشند.

«جمشید حسنی پور» امروز (چهارشنبه ۲۳ شهریور) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی اظهارکرد: از اول مهرماه سازمان بیمه سلامت، این امکان را برای بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی فراهم کرده تا در بخش خصوصی زیرپوشش پزشک خانواده خود قرار گیرند تا در صورت ارجاع الکترونیک به وسیله‌ی پزشک خانواده‌ منتسب، امکان بهره‌مندی از مزایای بیمه برای ویزیت و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را داشته باشند.

 

رییس اداره بیمه سلامت شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه بیماران خاص و سرطانی از ارجاع معاف هستند، افزود: جمعیت ۹ هزار و۶۶۹ نفری بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی برای بهره‌مندی از پوشش بیمه‌ ای و دریافت خدمات امکان مراجعه به مراکز دولتی را دارند.

 

وی درخصوص اهداف اجرای این طرح گفت: یکی از اهداف جانبی این طرح بیماریابی دیابت و فشارخون بر اساس گایدلاین‌های ابلاغی و انجام اقدامات مراقبتی بیمه‌شدگان این صندوق است که این امر مستلزم ویزیت پایه‌ حداقل ۱۵درصد جمعیت افراد زیرپوشش در هرماه و نشاندار کردن بیماران شناسایی شده‌ دیابت و فشارخون در سامانه‌ نسخه‌نویسی الکترونیک(ERX) است.

 

حسنی پور یاد آور شد: پرداخت به پزشکان عمومی به صورت سرانه و براساس جمعیت زیرپوشش انجام می‌شود که ۸۰ درصد آن در پایان هرماه و مابقی پس از پایش ماهانه و به صورت فصلی پرداخت خواهد شد. ۶۰ هزار ریال فرانشیز نیز به عنوان حق ویزیت پزشک عمومی از بیمه شده قابل دریافت است.

 

به گفته وی امکان دریافت فرانشیز خدمات ارائه شده در مطب مطابق تعرفه‌ مصوب و ضوابط و مقررات وجود دارد.

 

حسنی پور تاکید کرد: برای دریافت خدمات بیمارستانی سرپایی نیز بیمه‌شدگان منتسب با علائم اورژانسی یا در ساعات غیر از فعالیت پزشک خانواده و یا در روزهای تعطیل، بدون ارجاع و دیگر بیمه‌شدگان غیرمنتسب می‌توانند به اورژانس بیمارستانهای دولتی طرف قرارداد مراجعه کرده و ویزیت و خدمات تجویزی پزشکان شاغل در اورژانس را با رعایت ضوابط به صورت بیمه‌یی دریافت کنند.

 

وی افزود: سهم سازمان و فرانشیز پرداختی بابت ویزیت و خدمات این پزشکان معادل دیگر صندوق های بیمه‌ای و به صورت (ffs پرداخت به ازای هر خدمت) خواهد بود.

 

حسنی پور خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه بیمه شده به صورت اورژانسی به بخش اورژانس بیمارستان های دولتی همه‌ خدمات از جمله ویزیت پزشک اورژانس، ارائه‌ خدمت، دارو و پاراکلینیک در تریاژ۵ به صورت بیمه‌ای محاسبه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه خدمات بیمارستانی بستری اورژانس و الکتیو، بیماران اورژانسی در صورت مراجعه به مراکز بیمارستانی دولتی در قالب بستری موقت(در سایر تریاژها) و بستری مطابق ضوابط مربوط دریافت خواهند کرد اظهارداشت: این موارد نیاز به ارجاع به وسیله‌ پزشک خانواده ندارد و فرانشیز در قالب نظام ارجاع معادل پنج درصد و بدون ارجاع معادل ۱۰ درصد است.

 

حسنی پور خاطر نشان کرد: : بیمه‌شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی از طریق مراجعه به ادارات بیمه سلامت شهرستان ها و دفاتر پیشخوان، مراجعه به سامانه‌ خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتی: https://eservices.ihio.gov.ir/esc، نوبت دهی در سامانه‌ نسخه‌ الکترونیک به وسیله‌ منشی مطب می‌توانند از مشخصات پزشک خانواده‌ منتسب آگاهی یابند.

کد خبر 1094972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha