تعزیه خوانان در انزلی واقعه کربلا را روایت کردند

مردم انزلی پیش از فرارسیدن اربعین حسینی با شرکت در مراسم تعزیه خوانی عاشورا و روایت گری وقایع جان سوز کربلا در سوگ سرور و سالار شهیدان گریستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی ، «جواد سمیعی» شامگاه امروز (چهارشنبه،۲۴ شهریور) در حاشیه اجرای تعزیه خوانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مراسم با حضور جمع کثیری از عاشقان حسینی(ع) و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حرم شهدای گمنام انزلی برگزار شد.

 

مدیر اداره فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری انزلی افزود: تعدد برنامه های ویژه فرارسیدن اربعین حسینی (ع) در سطح شهرستان و شرایط ناپایدار جوی از علل برگزاری پیش از موعد مقرر این مراسم بود.

 

وی با بیان اینکه این آیین به همت شهرداری و خانه قرآن شهری ترنج بندرانزلی برگزار شده است تصریح کرد: در این مراسم ۳۰ نفر از هنرمندان گروه فرهنگی آئینی گوهرشاد رشت به اجرای برنامه پرداختند و صحنه هایی از روایت عاشورا، واقعه کربلا و شهادت شهید حججی را به تصویر کشیدند.

 

لازم به ذکر است، در این آیین فرماندار انزلی و سرپرست شهرداری بندرانزلی، جمعی از مسئولان شهرستان و خیل پرشور عزاداران حسینی (ع) بندرانزلی حضور داشتند همچنین تلاوت زیارت عاشورا، اجرای تواشیح از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

کد خبر 1095003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha