تردد غیرمجاز زوار در مرز مهران کنترل شود/ توسعه زیرساخت های مرز مهران ضروری است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه توجه مسئولان و زوار حسینی به مهران برای تردد از این مرز، فرصتی مناسب برای بحث توسعه زیرساخت ها است، گفت: تمهیدات لازم برای برگشت زوار از مرز مهران فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جلسه ستاد اربعین استان در شهرستان مرزی مهران، اظهار کرد:  مرز مهران کانون تردد زوار عتبات عالیات در طول سال و به ویژه اربعین حسینی از نقاط مختلف کشور و سایر کشورها است و این  نعمت بزرگی است که خداوند متعال  به مردم استان ایلام عطا کرده است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  با بیان اینکه در بین مرزهای کشور، مرز مهران بیشتر مورد توجه  زائران اباعبدالله الحسین(ع) است، ابراز کرد: این امر،  فرصتی مغتنم است که هم  از نظر معنوی و هم از نظر عمرانی برای استان حائز اهمیت است که باید آن را غنیمت شمرد.

 

وی افزود: همین که مسئولین کشوری متوجه مرز مهران شده اند که بهترین مرز برای تردد زوار عتبات عالیات است، فرصتی مناسب برای بحث توسعه زیرساخت ها و جذب اعتبار برای استان و مرز مهران است  که مسئولین باید با پیگیری های لازم، از ظرفیت‌های کشوری برای ارتقای وضعیت و روند توسعه استان استان استفاده کنند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: در بحث امنیتی باید خیلی مراقب تردد زائران غیرمجاز باشیم، طبیعتا خیلی‌ها برای آمدن به مرز مهران انگیزه دارند که ممکن است واکسن نزده باشند، زمینه تردد غیرمجاز وجود دارد و طبیعتا کنترل های مرزبانی باید افزایش یابد، کنترل و نگهداری و بازگشت زوار مراجعه کننده به مرز مهران، فرآیندی است که باید مورد توجه کمیته امنیتی و انتظامی قرار بگیرد،

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در بحث ورود زائران به کشور از مرز مهران، باید بیشترین تلاشمان را داشته باشیم که زوار هنگام ورود نیاز به سکونت و اسکان پیدا نکنند و به محض ورود به مرز، از طریق وسایط نقلیه و اتوبوس به مقاصد خود منتقل شوند، هر زائری که وارد می‌شود راهنمایی شود و بداند کجا استقرار پیدا کند، سرویس های بهداشتی، آب نوشیدن، غذا باید در دسترس باشد.

 

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شرایط مورد نظر و لازم را برای موکب هایی که کار پذیرایی زوار را در برگشت برعهده دارند، مشخص کند، در داخل استان هم باید یک اطلاع رسانی درستی برای موکب ها داشته باشیم، اسکان باید حداقلی باشد و با توجه به مناسب بودن شرایط، اگر در فضای باز باشد بهتر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان با تاکید بر اینکه لازم است برای مردم استان در زمان مناسب یک امنیت روانی ایجاد شود که زائران وقتی وارد مرز می‌شوند ارتباطی با مردم استان ندارند که موجب شیوع ویروس کرونا شود، خاطرنشان کرد: لازم است همه دستگاه های مرتبط در تمهیدات لازم را در مرز مهران فراهم آورند.

 

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام  به همراه سردار شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) و  جمعی از مسئولین استان،  از پایانه مرزی مهران در جهت بررسی زیرساخت‌ها و امکانات لازم بهداشتی و رفاهی بازدید کردند  تا در صورت ورود و خروج  زوار اربعین آمادگی های لازم به ویژه در زمینه بهداشتی و کنترل زائران انجام گیرد.

کد خبر 1095057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha