حل مشکلات مراکز بزرگ اقتصادی نیازمند عزم ملی است

قالیباف بنادر را گلوگاه‌های اقتصادی کشور دانست و گفت: حل مشکلات بنادر و مراکز بزرگ اقتصادی نیازمند عزم ملی و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «محمدباقر قالیباف» امروز(۲۵ شهریورماه) در بازدید از بندر ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر با اظهار خرسندی از حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بندر ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر بر لزوم افزایش ظرفیت بندری و اسکله‌های تخلیه و انبارهای ذخیره‌سازی کالا در این واحد اقتصادی تاکید کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اهمیت مناسبات اقتصادی را رویکرد مهم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: مجلس از قابلیت‌های مهم اقتصادی کشور در حل چالش‌های این عرصه استفاده می‌کند.

 

وی با اشاره به انتخاب این بندر به‌عنوان دروازه ورود کشورمان به اتحادیه اوراسیا تصریح کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت بندر امیرآباد حجم مبادلات اقتصادی کشورمان با کشورهای ساحلی خزر افزایش می‌یابد.
 

قالیباف بنادر را گلوگاه‌های اقتصادی کشور دانست و گفت: حل مشکلات بنادر و مراکز بزرگ اقتصادی نیازمند عزم ملی و انقلابی است.

 

وی با اشاره به اهمیت کاهش بوروکراسی اداری در روند مبادلات تجاری خواستار کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالا و نیز حل مشکلات ترانزیتی در بنادر کشور شد و ادامه داد: تامین مالی و نظام بانکی به عنوان مهم‌ترین چالش اقتصادی امروز در دستور کار قرار گرفته است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید ساز و کار جدیدی برای شتابدهی به مناسبات اقتصادی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر تدوین شود.

 

قالیباف با اشاره به همگامی سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه تصریح کرد: وضعیت منابع اقتصادی و مالی خوبی در کشور وجود دارد و اعداد و ارقام نیز این موضوع را نشان می‌دهد.

 

کد خبر 1095081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha