افتخارآفرینی قرآنیان مجمع قاریان و حافظان هلال(ع) در مسابقات سراسری مشکات

مدیر مجمع قاریان و حافظان حضرت محمدهلال بن علی(ع) از افتخارآفرینی حافظان این مجمع در سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مشکات خبر داد.

احمد سربند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: سه تن از حافظان مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) موفق به کسب رتبه های برتر سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم «مشکات» شدند.

 

مدیر مجمع قاریان و حافظان حضرت محمد هلال بن علی(ع) افزود: این دوره از مسابقات از سوی مؤسسه قرآنی مشکات البرز در دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و مفاهیم قرآن کریم برگزار و از سه نفر برگزیده هر رشته با اهدای لوح یادبود و جایزه نقدی تجلیل شد.

 

سربند ادامه داد: در پایان این رقابت ها «حسین خانی بیدگلی» و «محمد جواد نصیری آرانی» از مدرسان مجمع قاریان و حافظان هلال  به ترتیب در رشته «حفظ کل» و «حفظ ۲۰جزء» موفق به کسب رتبه نخست شدند و «الهه ملک پور آرانی» در حفظ ۱۰ جزء، دوم شد.


مدیر مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) خاطر نشان کرد: این مجموعه قرآنی در ۱۸ فروردین ‌ماه سال ۱۳۷۲ بنا به توصیه و تشویق محمود لطفی‌نیا از قاریان ممتاز بین‌المللی و به‌ همت جمعی از جوانان علاقه‌ مند به قرآن در رواق شرقی حرم مطهر راه‌اندازی شد.


سربند اظهار داشت: مجمع قاریان و حافظان هلال دارای سه شعبه تخصصی است و ساختمان اصلی این مرکز هم به همت خیرین در حال احداث است. 


وی با بیان اینکه این مجمع تاکنون نیروهای مستعد قرآنی را پرورش داده که در عرصه قرآنی کشور و در رقابت‌های قرآنی بین ‌المللی افتخارآفرین شده‌اند، افزود: پرورش ۶۰۰ قرآن آموز، ۱۵۰ حافظ کل قرآن کریم، برگزاری ۲۶۰ دوره آموزشی عمومی و تخصصی و کسب ۲۶۵ رتبه کشوری و استانی از سوی قرآن آموزان این مرکز، از جمله افتخارات مجمع قاریان و حافظان هلال است./

کد خبر 1095107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha