خرید هشت هزار راس دام از عشایر فارس

رحمانی گفت: با همکاری اداره کل پشتیبانی امور دام فارس، اتحادیه و شرکت‌ های تعاونی عشایری استان، اداره کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی فارس حدود هشت هزار راس دام از عشایر فارس خریداری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رهام رحمانی»، امروز (پنج شنبه 25 شهریور) از خرید دام از عشایر فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری اداره کل پشتیبانی امور دام فارس، اتحادیه و شرکت‌ های تعاونی عشایری استان، اداره کل دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی فارس حدود هشت هزار راس دام از عشایر فارس خریداری شد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس افزود: این اقدام با هدف حمایت از عشایر فارس به دلیل کاهش نزولات آسمانی و کمیاب شدن علوفه برای دامداران عشایری استان به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل ‌های خرید حمایتی دام مازاد عشایری، طرح خشکسالی خرید دام به عنوان اولین استان در کشور از تاریخ 19 خرداد امسال در استان فارس آغاز شد و تا 24 شهریور جاری ادامه یافت.

رحمانی تاکید کرد: به ازای هر کیلو دام زنده، سه کیلو جو با قیمت مصوب دولتی به عشایر استان داده می‌ شود و 551 هزار و 439 کیلو نهاده جوی دام های خریداری شده از عشایر فارس نیز تا ۳۱ مرداد در سامانه «بازارگاه» بارگذاری شده است که از هفته‌ آینده به بهره برداران عشایری تحویل داده خواهد شد و سهمیه جوی مابقی دام‌ های خریداری شده پس از طی کردن مراحل اداری تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم از دام ‌های زنده خریداری شده برای دام‌های ترکیبی، شامل بره نر، بره ماده، بز و بزغاله نر، میش، قوچ، بزغاله ماده، بز ماده و با درصدهای مشخص به طور متوسط ۴۵ هزار تومان بوده است اما از آنجا که بهره‌ برداران عشایری در فارس تمایلی به تحویل دام به صورت ترکیبی نداشتند در نهایت با اصلاح وضعیت دام‌ های تحویلی قیمت هر کیلوگرم دام زنده تحویلی ۳۱ هزار تومان تعیین شد.    

رحمانی اعلام کرد: خرید دام از عشایر در کشتارگاه صنعتی شیراز و مرودشت انجام شد و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، خرید دام فقط برای بهره‌ برداران عشایری بود.

کد خبر 1095147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha