اجرای ۷۵۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی

فلاحی از اجرای ۷۵۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در بیرجند «غلامرضا فلاحی» در نشست خبری  امروز (۲۵ شهریور) با اشاره به چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس از برگزاری و اجرای بیش از 750 برنامه در استان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به برپایی ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در مرکز استان و ۱۱ شهرستان یادآور شد: امسال با شعار«ما مقتدریم» اجرای برنامه ها در دستور کار قرار دارد. 

 

وی گریزی به روزشمار هفته دفاع مقدس زد و گفت: اولین روز هفته دفاع مقدس با عنوان روز پیشکسوتان،‌ مقاومت، صلابت و فخرآفرینی سربازان شروع می شود.

 

فلاحی یکی از برنامه های مهم در این هفته را تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس به صورت کشوری اعلام کرد و افزود: تجلیل از 6 هزار رزمنده در استان در برنامه کار قرار دارد که به نمایندگی در بیرجند و دیگر شهرستان ها هر کدام 41 رزمنده تجلیل می شوند و کار تجلیل از ۶ هزار رزمنده در استان تا پایان سال ادامه دارد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس خراسان جنوبی، اعزام راویان دفاع مقدس و... را از برنامه های در دستور کار با همکاری آموزش و پرورش اعلام کرد و یادآور شد: مهمترین بخش برنامه از طریق شبکه شاد خواهد بود.

 

سرهنگ فلاحی مراسم غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا، رونمایی از 14 اینفوگرافی با موضوع شهدا، 15 جلد شناسنامه شهدا، تجلیل از سربازان نمونه نظامی و انتظامی، برپایی سوگواره شهر دفاع مقدس، مراسم بزرگداشت شهدای عملیات ثامن الائمه (ع)، افتتاح چهار یادمان شهدای گمنام و برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح استان را از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

 

وی از دیگر برنامه ها در هفته دفاع مقدس به دیدار با نمانیده ولی فقیه، برگزاری کارگاه عفاف و حجاب و کارگاه‌های داستان‌نویسی و تئاتر، رزمایش اردوهای جهادی در مناطق محروم، مراسم تبیین دفاع مقدس با موضوع نقش زنان، برپایی نمایشگاه‌های عکس و ‌پوستر، تجلیل از هزار رزمنده فرهنگی، برگزاری برنامه‌های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان و کرسی‌های آزاداندیشی و... اشاره کرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در ادامه با اشاره به این مهم که خراسان جنوبی میزبان ۱۴۷ شهید گمنام در ۵۸ نقطه است، گفت: تاکنون 35 یادمان شهدا احداث شده و 16 یادمان نیز در حال ساخت است که با افتتاح چهار یادمان در هفته دفاع مقدس(طبس، بیرجند، درح) تعداد یادمان های احداث شده 39  یادمان می رسد.

 

سرهنگ فلاحی در ادامه گریزی به روند ساخت موزه دفاع مقدس زد و گفت: پس از اخذ موافقت‌نامه، زمین به مساحت ۳۲ هکتار در اختیار قرار گرفته که 18.5 هکتار مختص فضای سبز و پارک موزه، 10 هکتار ابنیه روباز، 4 هکتار هم برای ساخت و ساز تالار، آمفی تئاتر، مرکز اسناد و کتابخانه است.

 

وی اعتبارات اختصاص داده شده به این پروژه را 3.5 میلیارد تومان ملی، سه میلیارد و 210 میلیون تومان از محل توازن استانی و 1.5 میلیارد تومان از منابع داخلی بنیاد حفظ آثار کشور اعلام و ابراز امیدواری کرد: با تخصیص این میزان اعتبار شاهد تسریع در روند اجرایی پروژه باشیم.

 

به گفته وی تاکنون 240 هزار متر مکعب از اراضی تسطیح و خاکبرداری شده و 6 هزار متر مربع زیربنا نیز در سه فاز اجرا می شود.

 

 

 

کد خبر 1095180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha