نظام اداری کشور باید اصلاح و متحول شود

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: ما نیازمند سیستم اداری چابک، کوچک و با بالاترین سطح اثرگذاری هستیم بنابراین باید به سمت اصلاح نظام اداری و تحول در این حوزه برویم و آینده فرزندان ما در گرو این تحول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام«سید محمدحسن ابوترابی فرد» در جشنواره شهید رجایی که امروز (پنجشنبه ۲۵ شهریور) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین امروز با توجه به جمعیت و وسعت در عرصه های گوناگون صنعتی، کشاورزی و در عرصه های گوناگون اقتصادی رتبه نخست کشور را دارد.                 

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: از هر زوایه ای بنگریم استان قزوین از ویژگی های برجسته ای برخوردار است، در حوزه فرهنگی استانی با ظرفیت های ارزشمند است و سرمایه انسانی بالا و ظرفیت علمی فاخری دارد.         

 

وی عنوان کرد: ما هنوز به طور شایسته از ظرفیت های کشور استفاده نکرده ایم، اگر هنگام پیروزی انقلاب اسلامی صاحب نظران و کارشناسان برجسته ای بودند که می توانستند مسائل مهم بین المللی، منطقه ای و ملی را در عرصه های گوناگون رصد کرده و آرمان های انقلاب اسلامی را تحلیل کنند، از آنها می خواستیم ایران ۱۴۰۰ را برای ما پیش بینی کنند، می گفتند ما مسائل جهان را می شناسیم احتمال ماندگاری حکومت پایین است و احتمال نمی دانند به خیلی از شاخص ها که رسیده ایم، برسیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: سرمایه های بزرگی در دست ملت ایران است سرمایه هایی که دست نیافتنی است و نظام حاکم بر جهان اجازه نمی دهد ملت به او دست یابند؛ کدام تحلیل گر می توانست پیش بینی کند ایران ۱۴۰۰ دارای سطح نفوذ بالای منطقه ای و فرامنطقه ای است و کشورهایی تحت تأثیر اقتدار او قرار دارند و در این سطح توسعه یابد.

 

وی توضیح داد: کدام تحلیل گری پیش بینی می کند قزوینی که در ابتدای پیروزی انقلاب یک متر مربع قضای آموزشی تملکی نداشت، به قطب علمی در منطقه تبدیل شود، اینها اتفاقات مهمی است و این سرمایه است که ما را به آینده امیدوار کرده و الا مشکلات امروز ما جدی است، کاهش جدی ارزش پولی ملی، رشد تورم و کاهش قدرت خرید مردم اینها مسائلی است که انسان را به فکر فرو می برد.  

 

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: آنچه در ما امید و انگیزه ایجاد می کند، سرمایه های بزرگی است که در دست ماست و همین سرمایه ها است که دنیا را نگران کرده و بر ما فشار می آورند زیرا می فهمند این سطح از قدرت و نفوذ منطقه ای طی چهار دهه، در چهار دهه آینده در چه نقطه ای قرار می گیرد و این زیرساخت های توسعه و پیشرفت، چه نقشی را در آینده ایفا خواهند کرد.

 

وی اظهار کرد: تبدیل شدن به قدرت بزرگ در حوزه علمی و در حوزه اقتصادی یکی از قدرت های مطرح در آسیا بودن، اینها انتظاراتی نیست که دست نیافتنی باشد و قطع یقین با توجه به سرمایه ای که در دست توانای ملت ایران است، این امر دست یافتنی است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: ظرفیت ها استثنایی است ولی باید در چهله دوم انقلاب تحول در همه عرصه ها از جمله نظام اداری، نظام علمی کشور، نظام اطلاعاتی کشور، نظام سلامت، نظام مالیاتی کشور، نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور ایجاد شود و اگر این تحولات رخ ندهد حرکت ما به کندی شکل می گیرد.

 

وی گفت: نظام اداری کشور قطع یقین باید متحول شود و این امر نیازمند فکر، دانش و استفاده از تجربه ها است امیدواریم از تجارب گذشته استفاده کرده و به طور جدی به سمت نوسازی و بازسازی انقلاب، رصد ضعف ها و نقاط قوت ها و حرکت به سمت خلق قدرت قدم برداریم.

 

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: نظام بودجه ریزی کشور باید متحول شود، تراکم نیروی انسانی موجب کاهش کارآیی و افزایش نارضایتی می شود این تفکر که برای رسیدن به درآمد پایدار و مطمئن باید وارد سیستم نظام اداری کشور شد، متأسفانه هنوز هم جزو تفکرات تحصیل کرده های ما است.

 

وی اضافه کرد: ما نیازمند سیستم اداری چابک، کوچک و با بالاترین سطح اثرگذاری هستیم بنابراین باید به سمت اصلاح نظام اداری و تحول در این حوزه برویم و آینده فرزندان ما در گرو این تحول است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: در نظام مالیاتی کشور باید تحول داشته باشیم و اختیارات استانی نقش مهمی در این تحول دارد امیدواریم در این مسیر حرکت کنیم.

 

وی یادآور شد: تجربه ما در حکمرانی ۴۰ سال است در حالی که تجربه حکمرانی برخی کشورها ۷۰۰ سال است و با این تجربه کوتاه در این جایگاه قرار گرفته ایم، نظام سیاسی با ۴۰ سال تجربه در آغاز حرکت است و ان شااالله با استفاده از تجارب گذشته گام های آینده را عالمانه برداریم.

 

کد خبر 1095214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha