احیای مکتب های فقهی اصیل اسلامی از نتایج مثبت آشنا ساختن جوانان با اندیشه‌های ناب اسلام است

محمدی، گفت: احیای مکتب های فقهی اصیل اسلامی، کمک به تقویت و نشاط حوزه‌های علمی و دینی، ترویج صحیح بحث و نقد حوزه علوم اسلامی را از دیگر نتایج مثبت آشنا ساختن جوانان با اندیشه‌های ناب اسلام است.

احمد محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: علما باید برای آشنا ساختن جوانان با اندیشه های اصیل و ریشه دار اسلام و زدودن برداشت‌های افراطی و ناصحیح از آن و معرفی مکاتب اصیل فقهی به عنوان الگوی درست و مطمئن در شرایط امروز تلاش کنند.

 

جانشین نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه افزود: اگر دیدگاه‌های معتدل و میانه رو و استنباط های وحدت بخش امام شافعی توسط پیروانش مورد توجه قرار گیرد عرصه برای گروه‌های افراطی و عاملان بیگانه در منطقه تنگ خواهد شد.

 

وی  خاطر نشان کرد: در صورت عدم مبارزه و یا سهل انگاری و بی توجهی، گروه هایی با شعار بازگشت به سلف صالح در تمام نقاط اسلامی می‌توانند بحران آفرین و ناقض وحدت بین امت اسلامی گردند.

 

محمدی تصریح کرد:عدم به کارگیری دستورات قرآن کریم در زندگی و در نتیجه آن بروز اختلاف در بین مسلمین می شود رسانه‌های غربی مأموریت دارند تا به جهانیان بقبولانند که اسلام دین خشونت است در حالی که اسلام دین صلح، برادری، مدارا و مهربانی است.
 

جانشین نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه  گفت:باید همه آحاد جامعه از هر قوم و مذهب به دنبال وحدت امت اسلامی باشیم و و با تکیه بر مشترکات تلاش کنیم تا این انسجام در امت اسلامی باقی بماند و افزایش پیدا کند.

کد خبر 1095224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha