ترویج و تقویت روحیه جهادی نیاز امروز جامعه است

سرهنگ مهجوری گفت: ترویج و تقویت روحیه جهادی نیاز امروز جامعه اسلامی در گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ «محمد مهجوری» در آیین بازدید از اردوهای جهادی بسیج سازندگی در روستاهای اراک، به ارائه گزارشی از فعالیت های گروه های جهادی پرداخت و گفت: کشور در گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند تقویت روحیه جهادی است و اردوهای جهادی سهم به سزایی برای تحقق این مسئله دارند و لذا هر آنچه که توان داریم باید برای گسترش وترویج فرهنگ جهادی به میدان بیاوریم.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به اینکه تقویت و ترویج مدیریت، روحیه و اردوهای جهادی یکی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری در طی این سال های جاری و یکی از نیازهای اساسی در گام دوم انقلاب است، افزود: خوشبختانه به برکت روحیه دینی و انقلابی در کشور جوانان و نوجوانان زیادی در راستای لبیک به فرمان رهبری در این میدان حاضر شده اند و نقش آفرینی می کنند.

 

وی یکی از اهداف و دستاوردهای اردوهای جهادی را ترویج سبک زندگی جهادی در بین جوانان و افرادجامعه دانست و اضافه کرد: تبلیغ و ترویج تفکرجهادی و اردوهای جهادی از واجبات جامعه است و تبلیغ  این فرهنگ در واقع نوعی تبلغ ارزش ها در جامعه محسوب می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۳۶۰ گروه جهادی فعال در سطح شهرستان اراک فعالیت می کنند، ادامه داد: جهادگران بسیجی در عرصه های سازندگی، محرومیت زدایی، بهداشت و درمان، اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی، نهضت کمک مومنانه، آموزشی و فرهنگی نقش آفرینی می کنند.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک همچنین از راه اندازی ۸۵ صندوق قرض الحسنه مردم پایه در سطح شهر اراک به منظور ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف خبر داد و گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این صندوق ها سازماندهی شده اند.

 

سرهنگ مهجوری در ادامه به فعالیت ۱۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهر اراک به همت جهادگران بسیجی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در سالجاری محوریت برنامه های اشتغال زایی توانمندسازی است که در این راستا کارگاه های تخصصی آموزشی در دستور کار گذاشتیم و امیدواریم گام های بلندی در راستای اشتغال زایی برداریم.

کد خبر 1095273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha