خرید تضمینی خرما از کشاورزان شهرستان آبادان آغاز شد

دشتی نژاد از آغاز خرید تضمینی خرمای کشاورزان آبادان با قیمت مصوب وزارت جهاد کشاورزی پس از ۱۷ سال در این شهرستان خبر داد.

«حسن دشتی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: معاون وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای با قید فوریت اعلام کرد، با توجه به فصل برداشت خرما و ضرورت خرید تضمینی خرمای نخلداران آبادان و بحران اقتصادی، عدم ثبات نرخ ارز و شرایط خاص و حاد حاکم بر صادرات بر اثر شیوع ویروس کرونا، خرید تضمینی، حمایتی و توافقی خرما، به منظور حمایت از باغداران و بهبود شرایط بازار توسط سازمان تعاون روستایی ابلاغ شده است. 

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبادان از آغاز خرید تضمینی خرما توسط تعاون روستایی این شهرستان در مرکز خرید سردخانه ۵ مهر آبادان، خبر داد و افزود: طبق مصوبه وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید خرمای استعمران درجه یک ۹۲ هزار ریال، درجه دو ۷۸ هزار ریال و درجه سه ۶۰ هزار ریال اعلام شده است.

 

وی تصریح کرد: حدود ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار زمین کشاورزی زیر کشت نخیلات در این شهرستان وجود دارد که ارقام قالب آن شامل خرمای برحی، استعمران و زاهدی هستند که پس از ۱۷ سال به صورت تضمینی توسط دولت از باغداران خریداری خواهد شد.

 

دشتی نژاد اضافه کرد: در شهرستان آبادان علاوه بر پذیرش صندوق های چوبی از کشاورزان در مرکز خرید با رایزنی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مصوب شد تا تعاون روستایی صندوق های پلاستیکی را نیز دریافت کنند.

 

وی بیان کرد: در این خصوص تعاون روستایی که جزو ادارات تابعه جهاد کشاورزی است موظف شده تا خرما را از باغداران خریداری کند.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبادان با بیان اینکه صندوق سازان و دلالان با شروع خرید تضمینی خرما از کشاورزان جنوب غرب خوزستان و به منظور سوء استفاده از موقعیت، قیمت صندوق های چوبی را افزایش دادند یاد آور شد: این افزایش قیمت ها عمدی است و کشاورزان در فروش خرماهای خود عجله نکنند چراکه سازمان جهاد کشاورزی در حال تصویب برای جای گذاری خرماها در گونی یا سبدهای پلاستیکی است.

 

کد خبر 1095329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha