مسابقات قرآن کریم مقدمه ای برای شناسایی و پرورش نخبه های قرآنی است

رحیمی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن می تواند نخبگان و الگوها را شناسایی کند و مقدمه ای برای الگو و نخبه شناسی در مباحث قرآنی باشد، گفت: خراسان جنوبی با توجه به علایق مردم به مباحث قرآنی درهمه حوزه ها فعالیت دارد اما در حفظ قرآن قوی تر است.

حجت الاسلام «حسن رحیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف اوقاف و امور خیریه توجه به فرامین و سخنان مقام معظم رهبری است، افزود: وقتی رهبری فرمودند که مردم ما باید با قرآن آشنا شوند به طوری که چندین میلیون حافظ قران را تحویل جامعه دهیم، سازمان اوقاف برخود واجب دانست که در عمل به فرمایشات رهبری قدمی بردارد.

 

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف سازمان اوقاف در این راستا برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطوح مختلف از شهرستان تا بین المللی است.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه معتبرترین مسابقات قرآن را سازمان اوقاف برگزار می کند، گفت: هدف از برگزاری مسابقات قران در مرحله اول جمع شدن علاقه مندان به قران کریم و سپس شناسایی استعدادها و نخبه های قرانی است.

 

رحیمی با اشاره به اینکه این مسابقات می تواند نخبگان و الگوها را شناسایی کند و مقدمه ای برای الگو و نخبه شناسی در مباحث قرآنی باشد، اظهارداشت: خراسان جنوبی با توجه به علایق مردم به مباحث قرآنی در همه حوزه ها فعالیت دارد اما در حفظ قرآن قوی تر است.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه حفظ قرآن در تمام استان توسط اوقاف دنبال می شود، گفت: وظیفه اوقاف در زمینه حفظ است و سایر رشته های قرآن بر عهده سایر نهادها است اما نهادها و موسساتی که استعداد پرورش نخبه های قرآنی در سایر رشته ها را دارند، اوقاف حمایت می کند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نیازهای متعددی در خراسان جنوبی مشاهده می شود که در مراکز مشاوره وقف به مردم پیشنهاد می دهیم تا وقف های جدید خود را در آن حوزه ها قرار دهند، خاطرنشان داد: در حوزه های مربوط به مسائل اجتماعی مردم به خصوص ازدواج و جهیزیه، کمک به فقرا و مستمندان، مباحث قرآنی که خیلی مقفول مانده است، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و طلاب، در حوزه های درمانی و کمک به بیمارستان ها و بیماران از جمله مواردی است که برای وقف جدید به مردم پیشنهاد می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1095334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha