واکسیناسیون سربازان توام با حفظ سلامت جسمی

سلامت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح موضوعی که مورد توجه دولت قرار گرفته و توام با انجام فعالیت های مراقبتی، سلامت آنان را برای تامین امنیت و حفظ سرمایه انسانی تامین کرده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: واکسیناسیون کرونا موضوع اساسی و جدی که مسئولان امر در دولت و وزارت بهداشت و درمان دنبال می کنند تا هر چه زودتر پرونده واکسینه شدن مردم بسته و آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن کاهش یابد.

 

اقشار مختلف به ویژه حساس در اولویت قرار گرفته اند که در این میان کادر وظیفه نیروهای مسلح که به سبب شریط سخت کاری و همچنین حفظ سلامت نیروی انسانی جوان نیز مورد حمایت و توجه قرار گرفته و طرح واکسیناسیون آنان آغاز شده است.

 

دغدغه جدی که برای خانواده های این قشر وجود داشت و آنان نگران فرزندان خود در حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلا به کرونا بودند و این موضوع نیز برای بسیاری از فرماندهان نظامی مهم بود و با پیگیری های صورت گرفته این امر محقق شد.

 

دشمن در این میان توطئه جدیدی را رقم زد و موضوع سلامتی سربازان را مورد حجمه قرار داد که ایران نسبت به سلامت جوانان سرباز خود توجهی ندارد و برخی نیز در داخل این جریان را هدایت کردند اما گفته ها  بررسی های میدانی نشان داده که میزان ابتلا کرونا در سربازان وظیفه کمترین آمار را داشته و سلامت این قشر مورد توجه است.

 

*واکسیناسیون و تب سنجی از کادر وظیفه

 

همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور پادگان های نظامی نیز متناسب با دستورالعمل های ابلاغی اقدام به اجرای برنامه های بهداشتی مثل تب سنجی از نیروها در هنگام ورود به یگان و ضد عفونی مراکز کردند.

کاهش یک مدت زمان آموزش نظامی جوانان در هنگان ورود به خدمت و مدیریت رفت و آمدهای کارکنان و استفاده الزامی از ماسک در محل خدمت از جمله اقداماتی بود که از سال 98 آغاز و تا به امروز ادامه داشته و طرح واکسیناسیون نیز همزمان آغاز شده است.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید مرکزی کشور با بیان اینکه دستورالعمل های بهداشتی در تمامی یگان ها به صورت قطعی و ضروری در حال اجرا است، گفت: واکسیناسیون سربازان وظیفه نیز آغاز شده و در سه استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد این کار در حال انجام است.

 

 امیر سرتیپ دوم «علی حدادی سامانی» افزود: : واکسیناسیون کارکنان وظیفه با لولویت جوانان در معرض خطر آغاز و مرحله فراگیری کل طرح نیز در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: بر اساس تلاش نیروهای بهداشت و درمان پدافند هوایی پیش بینی می شود که طرح واکسیناسیون تا پایان شهریورماه به پایان برسد و همه سربازان دز اول این واکسن را استفاده کرده باشند.

 

نظارت بر واکسیناسیون و پیگیری واکسن سربازان

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز پیرامون این موضوع گفت: نیروی انتظامی علاوه بر تامین امنیت و همکاری با بهداشت و درمان در راستای انجام واکسیناسیون عموم مردم، موضوع واکسن سربازان را نیز پیگیری کرده است.

سردار سرتیپ «محمدرضا میرحیدری» افزود: واکسن کادر وظیفه توسط ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری شده و این موضوع توسط بهداری نیروی انتظامی در سطح استان ها در حالا انجام است.

وی دغدغه نسبت به سلامت کادر وظیفه را موضوعی مهم تلقی کرد و یادآورشد: هیچ حقی از سربازان وظیفه ضایع نخواهد شد و آنان از این خدمات بهره می برند.

معاون بهداشت و درمان سپاه استان اصفهان نیز از پیگیری های صورت گرفته برای واکسن کادر وظیفه این یگان نیز خبرداد و گفت: موضوع پیگیری شده و در تمامی شهرستان ها نیز برای سربازان طرح واکسیناسیون انجام خواهد شد.

سرهنگ «اسماعیل براتی» ادامه داد: خانواده ها نسبت به این موضوع نگران نباشند و موضوع سلامت فرزندان آن ها در تمامی یگان های نظامی مورد توجه بوده است.

 

همکاری بهداشت و درمان با نیروهای مسلح

 

واکسیناسیون نیروهای مسلح جز ماموریت های مهم بهداشتی است که در تعامل بین وزارت بهداشت و درمان و نهادهای نظامی این کار انجام خواهد شد.

 

کیفیت سلامت واکسن و رعایت دستورالعمل ها مورد توجه بوده و هیچ تفاوتی در واکسیناسیون درون یگان نظامی توسط تیم بهداشت و درمان آن مرکز و بیرون در محل های تجمیعی واکسیناسیون نخواهد بود.

 

 

کد خبر 1095360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha